جهت بازدید و مشاوره طراحی داخلی منزل خود از طریق شماره ی 09177110025 با شرکت معماری و دکوراسیون داخلی آب و خاک سازان تماس حاصل فرمایید

طراحی داخلی منزل

علم معماری از زمانی شروع شد که در زمان های اولیه بشر برای خود به دنبال سر پناهی میگشت چرا که از همان زمان بشر دکوراسیون خانه خودش را بر اساس نیازها و حس زیبایی دوستی درست میکرد علم طراحی داخلی و یا طراحی منزل اجتماعی ترین علم انسان هاست که نمونه های ان را در اطرافمان به صورت گوناگونی می بینیم .

معماری داخلی علم میان رشته ای است که هم باید از هنرو طراحی متابعت داشته باشد و هم از اصول تناسبات و اندازه آگاهی داشته باشد در واقع باعث به وجود آمدن فضا میشود طبعا افراد برای دکوراسیون منزل خودشان به تنهایی نمی توانند اقدام کنند بلکه باید از طراحان داخلی منزل کمک و مشاوره بگیرند زیرا تفاوت اشخاص با کسانی که طراح داخلی می باشند ، نوع چیدمان آنها صرفا تنها زیبایی نیست بلکه  براساس علم و قواعد داخلی و سبک خاصی میباشد در واقع یک طراح منزل باید بتواند در همه علوم مختلف مرتبط با معماری در ارتباط و دارای آگاهی و مهارت باشد . یک طراح داخلی منزل باید با انواع متریال و مصالح داخلی آشنایی داشته باشد و با کمک آنها  بتواند فضایی زیبا و کارا خلق شود. طراح داخلی باید با فرهنگ های دیگر شهرها و استان ها و مناطق آب و هوایی و تاثیرات منطقه ای در معماری آنها نیز اگاهی داشته باشد و براساس این اطلاعات بتواند فضایی منحصر به فرد را خلق کند .

طراحی داخلی خانه در معماری بر چه اصولی استوار می باشد؟ فرم، رنگ، بافت، دیوار، سقف، نور، سبک، نوع چیدمان  

فرم : بیانگر زیبایی در معماری می باشد به طوری که قابل درک باشد که در واقع بیشتر  فرم ها بستگی به سبکی که در طراحی داخلی استفاده میشود دارد .

رنگ : یکی از اجزای مهمی است که در طراحی منزل به کار گرفته میشود که از سه  قسمت تشکیل یافته : فام ، درخشندگی و پرمایگی .

فام : سلسله مراتب رنگی می باشد که از سه بخش تقسیم میشوند رنگ اصلی آبی قرمز و زرد و رنگ های فرعی که از مخلوط رنگ های اصلی درست میشوند رنگ هایی نارنجی و سبز و بنفش و رنگ های فام درجه سوم از ترکیب رنگ های درجه اول با دوم درست میشوند مثلا از ترکیب بنفش با قرمز رنگ فام ارغوانی به دست میاید .

درخشندگی : میزان روشنی و تیرگی رنگ ها در طراحی می باشد به طور مثال رنگ زرد  بیشترین درخشندگی و رنگ بنفش کمترین درخشندگی را دارد .

پرمایگی : میزان خلوص رنگ ها در طراحی معماری است و احساسی که از رنگ ها در افراد به وجود می آید به طور مثال از طریق  رنگ ها میتوان باعث ایجاد انرژی شد یا میتوانن محیطی کسل کننده و بی روح به وجود آورد . رنگ قرمز بیشترین انرژی و سفید احساس کسل کننده ای می دهد و بستگی دارد چه نوع دکوراسیونی داشته باشیم که در  طراحی داخلی خانه باید تشخیص داده شود که ترکیب رنگ ها و یا چیدن آنها کنار همدیگر چگونه باشد و یا بخواهد چه احساسی را به وجود بیاورد و حتی آنها رادر چه مکانی استفاده شوند . یکی از دیگر اصول مهم در طراحی منزل بحث نورپردازی میباشد که باعث زیبا تر شدن محیط و فضای ساختمان میشود . یک طراح منزل اول باید در نظر بگیرد که ساختمان تا چه اندازه ای از نور خورشید بهره میگرد و در چه قسمت هایی باید از نور پردازی استفاده شود . وقتی صحبت از نور پردازی میشود این گمان وجود دارد که نورپردازی تنها برای روشنایی است در صورتی که نورپردازی در طراحی منزل باعث روح دادن به دکوراسیون فضای خانه میشود و تاثیر مهمی در زیبای آن دارد . نورپردازی در کجا و از چه نوعی باید استفاده شود؟ بستگی به عملکرد آن دارد .در طراحی داخلی منزل 3 نوع نورپردازی داریم.

 نورپردازی محیطی:اگر بخواهیم کل فضا را به صورت مساوی روشن کنیم باید از این نورپردازی استفاده شود که در این نورپردازی چراغ ها در سقف نصب میشوند که بیشتر برای اتاق ها مناسب است .

نورپردازی کاری : برای کارهای خاصی انجام میشود مانند چراغ مطالعه یا چراغ هایی  که در زیر کابینت نصب میشود .

نورپردازی تاکیدی : این نورپردازی همانطور که از اسمش پیداست برای تاکید کردن چیزی به کار میرود مانند موزه ها که برای جلب توجه در آثار باستانی از این نورپردازیی استفاده میکند که باعث سکون و خیره شدن به آن قسمت میشود.

پیروی کردن از سبک در طراحی داخلی منزل می تواند باعث به وجود آمدن هماهنگی و نظم بین عناصر مختلف و در کنار ان  باعث به وجود امدن زیبایی فضا میشود .