قرنیز چیست؟

قرنیز به نواری گفته می‌شود که در پایین دیوار و دور تا دور خانه نصب می‌گردد. شاید به ظاهر، ساده به نظر برسد اما واقعیت این است که نصب قرنیز از نظر طراحی داخلی اهمیت زیادی دارد. جنس قرنیز معمولا یا از جنس کفپوش ساختمان است و یا باید با آن همخوانی داشته باشد. استفاده از قرنیز نه تنها از نظر بصری زیباست، بلکه از نظر عملکرد نیز مهم می‌باشد. مثلا در برخی از انواع قرنیزهای دوجداره امکان عبور سیم‌های برق از پشت قرنیز امکان‌پذیر است. قرنیزها انواع مختلفی دارند که معمولا با توجه به سلیقه و نیازمان یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنیم. در ادامه انواع قرنیز ها را معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید یک نصاب قرنیز کاربلد و مطمئن پیدا کنید.

معرفی انواع قرنیز

قرنیزها از نظر متریال انواع مختلفی دارند. امروزه انواع مدل‌های قرنیز سنگی و سرامیکی، قرنیزهای چوبی و قرنیزهای پی‌وی‌سی از جمله رایج‌ترین مدل‌های قرنیز هستند که بیشترین کاربرد را دارند. قرنیزها همچنین در سه ارتفاع 7، 9 و 15 سانتی‌متری تولید می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نوع جدیدتری از قرنیزها با نام قرنیزهای رادیاتوری هم وجود دارند که می‌توانند خانه شما را گرم کنند.

نکته‌ مهمی که در مورد همه مدل های قرنیز صدق می‌کند این است که نصب آن‌ها نیاز به ظرافت ‌کاری‌ زیادی دارد و حتما باید توسط یک نصاب با تجربه و کاربلد انجام شود.

چگونه یک نصاب قرنیز پیدا کنیم؟

خدمات نصب قرنیز اغلب توسط متخصصین و شرکت‌های دکوراسیون داخلی ارائه می‌شود و این شرکت‌ها نصب قرنیز را به افراد آموزش‌ دیده می‌سپارند. نصاب قرنیز معمولا کسی‌ است که کفپوش شما را نیز نصب می‌کند. این افراد اغلب خدمات خود را به صورت شخصی نیز تحت عنوان نصاب کفپوش و قرنیز ارائه می‌دهند. با کمی جست و جو در اینترنت می‌توانید اشخاص و شرکت‌های زیادی را پیدا کنید که خدمات نصب قرنیز را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. بسیاری از این شرکت‌ها در سایت آب و خاک سازان نیز فعالیت دارند و می‌توانید از این طریق آن‌ها را پیدا کنید.

هزینه نصب قرنیز چقدر است؟

چندین عامل بر روی هزینه نصب قرنیز تاثیر دارند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جنس قرنیز از جمله عوامل تاثیر گذار بر هزینه نصب آن است. زیرا به عنوان مثال قرنیز‌های سنگی برای نصب نیاز به ملات و بنایی دارند. قرنیزهای چوبی به دیوار پیچ می‌شوند و یا به کمک چسب به دیوار می‌چسبند و همچنین قرنیز‌های رادیاتوری که خود نیاز به مهارت‌های ویژه‌ دارند. پس در نتیجه دستمزد نصب قرنیز سرامیکی با اجرت نصب قرنیز رادیاتوری هرگز یکی نیست.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر هزینه، متراژ فضای مورد نظر است. این عامل هم بر روی هزینه نصب تاثیر دارد و هم بر روی هزینه خرید قرنیز مورد نیاز.

نیاز به زیرسازی در صورت وجود ناهمواری در دیوار یا نیاز به جدا کردن قرنیز قبلی و آماده سازی فضا نیز از جمله عواملی هستند که بر روی قیمت نهایی تاثیر دارند.

بد نیست بدانید که در بسیاری از مواقع هزینه نصب قرنیز به صورت بخشی از هزینه اجرای کفپوش محاسبه می‌گردد. این مسئله به ویژه در هنگام نصب پارکت و قرنیز‌های چوبی رایج‌تر است.

ما به شما تضمین می‌کنیم که استفاده از خدمات آب و خاک سازان (به دلیل فضای رقابتی موجود و سیاست‌های سایت در جهت کاهش  قیمت‌ها به نفع مشتری) برایتا‌ن مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

یک نکته مهم درباره نصب قرنیز

قبلا هم اشاره کردیم که روش‌های مختلفی برای نصب قرنیز های مختلف وجود دارد و هر کدام از این روش‌ها نیازمند مهارت و تجربه زیادی هستند. نصب قرنیز معمولا طی چند مرحله انجام می‌شود و اگر هر مرحله به درستی اجرا نشود، هم از نظر ظاهری و هم از نظر استحکام بر روی قرنیز تاثیر بدی می‌گذارد.

این مراحل شامل تمیز کردن دیواره‌ها، اندازه‌گیری دقیق هر قسمت از دیوار برای نصب قرنیز، برش‌کاری برای نصب قرنیز در گوشه‌ها و قسمت‌های زاویه‌دار و در نهایت اتصال قرنیز با دیوار توسط چسب، ملات یا منگنه‌کوب که متناسب با نوع قرنیز فرق می‌کند.

اجرای درست هر کدام از این مراحل اهمیت زیادی دارند و لازم است که با دقت و مهارت زیادی انجام شوند. از این رو بسیار مهم است که در انتخاب نصاب قرنیز توجه زیادی به خرج دهید و کار خود را به دست متخصصین و یک استادکار حرفه‌ای بسپارید. بسیاری از این متخصصین را می‌توانید در سایت آب و خاک سازان پیدا کنید.

خدماتی که نصاب قرنیز ارائه می‌دهد شامل چیست؟

  • نصب انواع قرنیز چوبی، قرنیز PVC، قرنیز سرامیکی، قرنیز پلاستیکی، قرنیز سنگی و...
  • نصب و راه‌اندازی رادیاتور‌های قرنیزی
  • تعمیر و بازسازی انواع مدل‌های قرنیز
  • تعویض قرنیز در صورت نیاز

توجه داشته باشید که کلیه خدمات مربوط به نصب قرنیز، تعمیر و تعویض آن‌ها توسط متخصصن حاذق در آب و خاک سازان با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌شود.

استخدام آنلاین نصاب قرنیز از طریق سایت آب و خاک سازان چه مزیت‌هایی دارد؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم می‌توانید به صورت آنلاین نیز اقدام به ثبت درخواست برای استخدام نصاب قرنیز کنید. اگر این کار را از طریق سایت آب و خاک سازان انجام دهید برایتان مزایایی به همراه دارد که در ادامه با آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پیدا کردن یک نصاب قرنیز حرفه‌ای در کمترین زمان و در نزدیکی خودتان
  • دیدن نمونه کارهای اجرا شده توسط نصاب مورد نظر به صورت غیرحضوری
  • صرفه‌جویی در هزینه و نصب قرنیز با کمترین قیمت (به دلیل فضای رقابتی متخصصین در سایت آب و خاک سازان)
  • برخورداری از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان برای استخدام نصاب قرنیز اقدام کنیم؟

به منظور استخدام یک نصاب قرنیز ماهر و مجرب از طریق سایت آب و خاک سازان، خیلی راحت می توانید به سامانه ثبت درخواست سایت بروید و بعد از پاسخ دادن به چند سوال اقدام به ثبت درخواست خود نمایید. کارشناسان در آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی نموده و بهترین پیشنهادها را با توجه به نیازتان به شما ارائه می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید