لوله کشی آب و فاضلاب

آیا تا به حال به تاثیر لوله کشی آب بر روی آسایش زندگی خود فکر کرده اید؟ آیا فکر کرده اید که چه بر سر فاضلاب تولید شده توسط توالت، دستشویی، حمام و ماشین های لباسشویی و ظرفشویی می‌آید؟ فاضلاب سطحی تولید شده توسط آب درون ناودانی ها، بارندگی یا آب شدن برف ها چطور؟ طراحی تاسیسات به منظور دفع فاضلاب در واقع یکی از مهم ترین مسائل ساختمانی است. فاضلاب خانگی، فاضلاب سطحی، فاضلاب صنعتی از جمله رایج‌ترین انواع فاضلاب هستند که وجود لوله کشی آب و فاضلاب و سیستم دفع برای کنترل و دفع آن‌ها ضروری است. این تاسیسات به طور کلی شامل مجموعه‌ای از لوله های انتقال فاضلاب، دریچه بازدید و سیفون ها می‌باشد. تاسیسات و سیستم دفع فاضلاب، فاضلاب را به داخل چاه  و یا شبکه فاضلاب شهری هدایت می‌کنند. بسیار مهم است که انجام خدمات مربوط به لوله کشی آب و فاضلاب و اجرای لوله کشی فاضلاب توسط متخصصین مجرب و کاربلد انجام شود. اما چگونه یک متخصص خوب برای اجرای تاسیسات و لوله کشی فاضلاب ساختمان پیدا کنید؟ در ادامه به نکات مهمی درباره اجرای لوله کشی آب و فاضلاب و خدمات آنلاین مربوط به آن اشاره می کنیم.

مطلب پیشنهادی: فاضلاب به زبان ساده (قسمت اول) - سیفون و علل تخلیه آن

لوله کشی آب و فاضلاب شامل چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم لوله کشی فاضلاب به طور کلی شامل مجموعه‌ای از لوله های انتقال فاضلاب، دریچه بازدید و سیفون‌هاست که در ادامه به توضیح مختصری از آن‌ها می‌پردازیم:

  • لوله‌های فاضلاب: لوله‌های فاضلاب شامل لوله‌های اصلی، لوله‌های فرعی و لوله‌های تهویه است که به منظور حمل فاضلاب سبک و سنگین، تخلیه آب باران و همچنین کنترل فشار هوای لوله‌های فاضلاب اجرا می شوند. لوله های فاضلاب اغلب از جنس پلاستیک (لوله پلیکا) می‌باشند و لوله های تهویه گالوانیزه هستند. قطر لوله اصلی سیستم تهویه فاضلاب ساختمان نیز به تعداد واحدها و میزان مصرف فاضلاب و همچنین جدول استاندارد تهویه ساختمان محاسبه بستگی دارد.
  • دریچه بازدید فاضلاب: تمیز کردن، رفع گرفتگی و بازدید از لوله های فاضلاب بدون نیاز به شکافتن دیوار از طریق دریچه بازدید که در سیستم فاضلاب تعبیه می شود امکان پذیر می‌باشد.
  • سیفون: سیفون‌ها در واقع تجهیزاتی هستند که مانع از ورود آلودگی‌ها و گازهای فاضلابی به فضای داخل ساختمان می‌شوند. سیفون‌ها در محل اتصال وسایل بهداشتی به لوله های فاضلاب نصب شده و از طریق آبی که بعد از هر بار تخلیه در داخلشان می‌ماند، از ورود گازهای فاضلاب به فضای داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: فاضلاب به زبان ساده (قسمت دوم) - سیستم ونت (هواکش) فاضلاب

چگونه یک متخصص خوب برای اجرای لوله کشی آب و فاضلاب پیدا کنیم؟

لوله کشی آب و فاضلاب یک کار بسیار فنی و تخصصی است که باید به دست متخصصین ماهر و با تجربه انجام گیرد. به راحتی می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت، شرکت های خدماتی متعددی را پیدا کنید که خدمات اجرای لوله کشی آب و فاضلاب را ارائه می کنند. از طریق سایت آب و خاک سازان نیز می توانید حرفه ای ترین لوله‌کش ها و متخصصین اجرای لوله کشی آب و فاضلاب را پیدا کنید که این خدمات را با بهترین کیفیت انجام می دهند.

مطلب پیشنهادی: فاضلاب به زبان ساده (قسمت سوم)، سوپردرین جایگزینی برای لوله کشی ونت

درباره مسائل زیر با متخصصین لوله کشی آب و فاضلاب صحبت کنید

پیش از اجرای خدمات اجرای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان لازم است که درباره مواردی از جمله قیمت لوله کشی ساختمان، نحوه پرداخت هزینه، میزان خرابی در هنگام لوله کشی و ترمیم خرابی ها، مدت زمانی که اجرای لوله کشی آب و  فاضلاب طول می کشد و همچنین شرایط ضمانت اجرای کار با یکدیگر صحبت کنید. بهتر است که درباره شرایط فسخ قرارداد، کلیه‌ی تعهداتتان به پیمانکار و همچنین کلیه‌ی تعهدات او نسبت به خودتان به توافق برسید و همه‌ توافقات خود را در یک قرارداد بنویسید. مثلا مشخص کنید لوله کش وظیفه دارد که کلیه کارها را بدون عیب و نقص و طبق نقشه ها و بر اساس مشخصات فنی کار انجام دهد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی برای قرارداد لوله کشی آب و فاضلاب می توانید از خدمات مشاوره آنلاین آب و خاک سازان استفاده نمایید.

هزینه اجرای لوله کشی آب و فاضلاب چقدر است؟

خدمات اجرای لوله کشی آب و فاضلاب به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعداد واحدها، نقشه بنا، نوع پروژه لوله کشی، نیاز به جا به جایی و انشعاب و همچنین نوع، قیمت و مقدار متریال های مورد نیاز برای لوله کشی مثل لوله ها، بست ها و زانوها از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله کشی فاضلاب و هزینه لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان می باشند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره هزینه اجرای لوله کشی آب و  فاضلاب ساختمان می توانید از طریق مشاوره آنلاین سایت با کارشناسان آب و خاک سازان در ارتباط باشید.

متخصصین لوله کشی آب و فاضلاب چه خدماتی ارائه می دهد؟

در ادامه به برخی از خدماتی که توسط متخصصین لوله کشی آب و فاضلاب در منزل، محل کار و یا اماکن دیگر ارائه می شود اشاره می کنیم:

  • اجرای لوله کشی آب خانه
  • اجرای لوله کشی فاضلاب آشپزخانه
  • اجرای لوله کشی فاضلاب دستشویی
  • اجرای لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی
  • اجرای لوله کشی فاضلاب وان
  • اجرای لوله کشی فاضلاب آپارتمان
  • اجرای لوله کشی فاضلاب خانه
  • اجرای لوله کشی فاضلاب سیفون
  • اجرای لوله کشی فاضلاب لباسشویی
  • عیب یابی لوله های آب و فاضلاب
  • رفع ترکیدگی و نشتی در لوله های آب و فاضلاب
  • تعمیر و تعویض لوله کشی آب و فاضلاب

لازم به ذکر است که کلیه‌ خدمات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان توسط متخصصین حاذق در آب و خاک سازان ارائه می گردد.

استخدام آنلاین متخصصین لوله کشی آب و فاضلاب از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

اگر به فکر استخدام متخصصین اجرای لوله کشی آب و فاضلاب از طریق آب و خاک سازان هستید، می توانید صد در صد از حرفه ای بودن شرکت های فعال در این سایت مطمئن باشید. علاوه بر این استخدام آنلاین متخصصین خدمات لوله کشی آب و فاضلاب از سایت آب و خاک سازان مزایای زیر را نیز برایتان به دنبال خواهد داشت:

  • پیدا کردن یک لوله‌کش ماهر و با تجربه در کمترین زمان
  • استفاده از خدمات لوله کشی آب و فاضلاب با کمترین هزینه به دلیل فضای رقابتی موجود در سایت آب و خاک سازان
  • صرفه جویی در زمان به دلیل استفاده از خدمات آنلاین
  • برخورداری از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، متخصص خدمات لوله کشی آب و فاضلاب استخدام کنیم؟

به منظور استخدام متخصصین اجرای خدمات لوله کشی آب و فاضلاب از طریق سایت آب و خاک سازان کافی ست که با پاسخ دادن به چند سوال در سامانه ثبت درخواست سایت، درخواستتان را ثبت کنید و منتظر باشید تا کارشناسان آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی کرده و با توجه به نیازتان بهترین متخصصین را به شما معرفی کنند.