سرامیک کاری چیست؟

به طور کلی وقتی برای مکان های مختلفی از ساختمان مانند کف ساختمان، دیوارها، فضای آشپزخانه و یا سرویس های بهداشتی از پوشش سرامیک استفاده شود، اصطلاحا گفته می شود که سرامیک کاری شده است. سرامیک ها در ابعاد و اندازه های متنوع و به شکل مستطیلی، مربعی و یا چند ضلعی توسط تولیدکنندگان کاشی و سرامیک عرضه می شوند. همچنین سرامیک ها امروزه طرح های بسیار متنوعی دارند که آن ها را برای استفاده در فضاهای مختلف با دیزاین های متفاوت مناسب کرده است.

سرامیک کاری در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

استفاده از سرامیک، در آشپزخانه ها بسیار مورد توجه است. زیرا بسیار آسان و راحت تمیز می شود و هیچ مانعی برای شستشوی سرامیک با آب وجود ندارد. علاوه بر این سرامیک به عنوان کفپوش ساختمان در خانه، اداره، مغازه و سایر اماکن و همچنین به عنوان نما نیز مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا هم به راحتی تمیز می شود و هم به دلیل سطح براقی که دارد، جلوه بسیار زیبایی به فضا می دهد. به طور کلی سرامیک کاری ساختمان شامل سرامیک کاری کف آشپزخانه، سرامیک کاری کف سالن، سرامیک کاری کف حیاط، سرامیک کاری دیوار حیاط و همچنین سرامیک کاری استخر از جمله کاربردهای سرامیک هستند.

در چه صورت به یک سرامیک کار نیاز دارید؟

اگر می خواهید فضایی از ساختمان تان را سرامیک کاری کنید، بدون شک برای این کار به یک سرامیک کار نیاز خواهید داشت. شاید تصور کنید که می توانید با کمی مطالعه و آموزش در اینترنت، خودتان برای انجام سرامیک کاری دست به کار شوید، اما بهتر است به این نکته نیز توجه کنید که شما هرگز دانش و تجربه  یک سرامیک کار مجرب را ندارید. به شما توصیه می کنیم که به ویژه برای سرامیک کاری فضاهای بزرگ و مهم ساختمان، از یک سرامیک کار ماهر بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد. درست است که کمی هم هزینه نصب می دهید، ولی در عوض کار نهایی شما بسیار ظریف و اصولی انجام خواهد شد. 

سوالاتی که باید از سرامیک کار خود بپرسید

وقتی با یک سرامیک کار هماهنگ می کنید که کار شما را انجام دهد، باید با او درباره جزئیات کار صحبت کنید و همه توافقات خود را به صورت یک قرارداد قانونی مکتوب کنید. مثلا اینکه او هزینه سرامیک کاری را چگونه محاسبه می کند؟ یا چه مدت زمانی طول می کشد تا سرامیک کاری ساختمان را تمام کند؟ علاوه بر این باید درباره تعهداتی که نسبت به یکدیگر دارید نیز به توافق برسید. به عنوان مثال بعد از محاسبه تعداد کل سرامیک های لازم، توافق می کنید که شما به تعداد مشخصی سرامیک اضافه برای پیش بینی صدمه و پرتی نیز خریداری کنید. پیمانکار نیز تعهد می دهد که اگر پِرتی سرامیک از این مقدار مشخص بیشتر شود به شما بدهکار خواهد شد. همچنین توصیه می کنیم که پیش از بستن قرارداد با سرامیک کار، ابتدا نمونه کارهای انجام شده توسط او را ببینید و در صورت امکان بهتر است که نظر کارفرمایان قبلی او درباره کیفیت اجرای کارش را جویا شوید. در صورتی که قصد استخدام سرامیک کار از سایت آب و خاک سازان را دارید، خیلی راحت می توانید نظر افرادی که قبل از شما او را استخدام کرده اند ببینید.

عوامل موثر بر قیمت نهایی سرامیک کاری

قیمت سرامیک کاری اغلب با توجه به متراژ فضا مشخص می شود. نوع و مدل سرامیک به کار رفته در پروژه، ابعاد سرامیک، انجام دادن یا ندادن عایق کاری در فرآیند نصب سرامیک، استفاده از چسب کاشی و یا ملات مخصوص برای چسباندن سرامیک ها و همچنین شهر محل پروژه و قیمت مصالح در آن شهر نیز هر یک به طور جداگانه بر روی قیمت نهایی سرامیک کاری تاثیر مستقیم دارند. به طور کلی استفاده از سرامیک هایی با ابعاد بزرگ تر و همچنین استفاده از چسب کاشی به جای ملات، می تواند هزینه نهایی را کاهش دهد. اما باید توجه کنید که برای انتخاب و خرید هر مصالحی، ابتدا با استادکار خود مشورت کنید. در آب و خاک سازان نیز لیستی از قیمت های مربوط به سرامیک کاری قرار داده شده است که می تواند برایتان مفید باشد.

به این نکات در اجرای سرامیک کاری دقت کنید.

یک نکته بسیار مهم در اجرای سرامیک کاری این است که در انتخاب طرح سرامیک و ابعاد آن توجه زیادی کنید. زیرا تاثیر بسیار زیادی بر روی طراحی فضای مورد نظرتان دارد و به راحتی نمی توانید آن را تغییر دهید. مثلا طراحی مدرن نیازمند سرامیک کاری مدرن است که به این امر باید در هنگام خرید سرامیک دقت کنید. در نتیجه توصیه می شود که در انتخاب سرامیک، با یک دیزاینر و طراح با تجربه مشورت کرده و در این زمینه تحقیق کنید. برای این منظور نیز می توانید از مقالات موجود در بخش مطالب سایت آب و خاک سازان استفاده نمایید. علاوه بر این توصیه می شود که در انجام کارهای مقدماتی سرامیک کاری از جمله برش دقیق سرامیک ها و همچنین اندازه گیری های صحیح دقت کنید. درست است که یک استادکار ماهر به همه‌ این ظرافت کاری ها توجه می کند اما بهتر است که خودتان نیز حواستان را جمع کنید.

استخدام آنلاین سرامیک کار از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

با توجه به فعالیت بسیاری از متخصص های با تجربه و کاربلد در سایت آب و خاک سازان و همچنین بستر رقابتی به وجود آمده در این سایت، استخدام سرامیک کار از این طریق مزیت های زیر را برایتان خواهد داشت:

  • پیدا نمودن سرامیک کار در شهر خود در کمترین زمان
  • امکان مشاهده‌ نمونه کارهای سرامیک کاران مختلف به صورت غیرحضوری
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • امکان برخورداری از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان سرامیک کار استخدام کنیم؟

به منظور استخدام سرامیک کار از طریق سایت آب و خاک سازان فقط کافیست که سری به سامانه ثبت درخواست این سایت بزنید و پس از پاسخ دادن به چند سوال، درخواست خود را ثبت کنید. در نهایت منتظر باشید تا کارشناسان سایت آب و خاک سازان پس از بررسی درخواست تان، بهترین گزینه ها را به شما معرفی کنند.