شومینه چیست؟

شومینه یکی از وسایل گرمایشی بسیار محبوب در خانه هاست. چرا که نصب شومینه نه تنها به عنوان یک سیستم گرمایشی مطلوب در فضای خانه استفاده می شود، بلکه به عنوان یکی از عناصر معماری بسیار جذاب و دوست داشتنی در دکوراسیون داخلی منازل نیز به حساب می آید. امروزه شومینه ها انواع بسیار مختلفی دارند و استفاده از آن ها هم در دکوراسیون مدرن و هم در دکوراسیون سنتی به راحتی امکان پذیر است. انواع مختلف شومینه، از شومینه هیزمی که قدیمی ترین نوع شومینه است تا شومینه گازی، شومینه برقی و شومینه الکلی، همگی به عنوان یکی از عناصر معماری در طراحی و دکوراسیون داخلی نقش بسیار پر رنگی دارند. اندازه شومینه ها با توجه به مساحت ساختمان و میزان نیاز به گرمایش متفاوت می باشد. متخصصین نصب شومینه اغلب صفر تا صد اجرای آن را خودشان به عهده می گیرند. پس اگر به فکر نصب شومینه یا تغییر مدل آن هستید، باید به فکر پیدا کردن یک نصاب حرفه ای شومینه نیز باشید.

در چه صورت به متخصصین نصب شومینه نیاز دارید؟

بسیاری از افراد اغلب در هنگام ساخت خانه ای جدید، با چالش نصب کردن یا نصب نکردن شومینه در خانه رو به رو می شوند. علاوه بر این در بسیاری از مواقع در مراحل بازسازی یک ساختمان نیز اغلب این چالش وجود دارد. همچنین ممکن است به دلیل تغییر دکوراسیون از سبک های سنتی به سبک مدرن، تصمیم بگیرید که مدل شومینه را عوض کنید و مثلا به جای شومینه هیزمی از شومینه های مدرن برقی استفاده کنید. پس به طور کلی در شرایط مشابه وقتی که به هر دلیلی با شومینه سروکار دارید، به متخصصین نصب شومینه نیز برای انجام اصولی کارهایتان نیاز خواهید داشت.

چگونه یک متخصص خوب برای نصب شومینه پیدا کنید؟

کافی ست تا عبارت "خدمات نصب شومینه" در شهر خود را جست و جو کنید تا به راحتی لیستی از شرکت های ارائه کننده این خدمات را پیدا کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از این متخصصین در سایت آب و خاک سازان نیز به عنوان یکی از فعالین حوزه ساختمان و تامین کنندگان عناصر معماری فعالیت می کنند. برای این منظور لیستی از اطلاعات مشاغل شومینه تهران نیز در سایت آب و خاک سازان قرار داده شده که ممکن است برایتان مفید باشد.

هزینه نصب شومینه چقدر است؟

هزینه نصب شومینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و می تواند متغیر باشد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نصب شومینه شامل موارد زیر ست:

  • از کدام مدل شومینه استفاده می کنید؛ برقی، گازی یا الکلی
  • اندازه شومینه چقدر است
  • طراحی شومینه ساده است یا پیچیده
  • از چه متریال هایی در ساخت شومینه استفاده می کنید
  • آیا نصب شومینه نیاز به زیرسازی دارد یا خیر

هر یک از این عوامل تاثیر مستقیمی بر روی هزینه نصب شومینه دارندقیمت دستمزد اجرای شومینه در استان تهران به منظور راهنمایی بیشتر در سایت آب و خاک سازان قرار داده شده که در آن قیمت ها بر اساس ابعاد طرح اجرایی ارائه شده است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت می‌ توانید از لیست قیمت مواد و مصالح مورد نیاز در ساخت شومینه که در سایت قرار داده شده استفاده کنید.

نکات مهم درباره نصب شومینه:

نکاتی وجود دارند که بهتر است در هنگام اجرای شومینه در منزل خود به آن ها دقت کنید. به عنوان مثال در انتخاب طرح نهایی شومینه و تطبیق آن با سبک دکوراسیون منزل تان دقت کنید تا خیلی زود دلزده و خسته نشوید. همچنین به هزینه گاز و برق در جایی که زندگی می کنید توجه نمایید. چرا که مثلا در صورت گران بودن هزینه برق، استفاده از شومینه برقی ممکن است به مرور زمان برایتان بسیار گران تمام شود. به طور کلی بهتر است که درباره این مسائل با متخصصین نصب شومینه مشورت کنید. همچنین می توانید از خدمات مشاوره آنلاین آب و خاک سازان نیز کمک بگیرید.

خدماتی که متخصصین نصب شومینه ارائه می دهند شامل چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره شده این متخصصین اغلب صفر تا صد اجرای شومینه را خودشان انجام می دهند. به طور کلی می توان موارد زیر را به عنوان برخی از خدمات متخصصین نصب شومینه نام برد:

  • طراحی شومینه با توجه به علایق مشتری
  • تعیین متریال های مورد نیاز برای اجرای شومینه
  • آماده سازی محل اجرای پروژه بر اساس نقشه
  • مشخص نمودن محل دودکش در صورت نیاز
  • اجرای عملیات بنایی و اجرای دیوار برای جاگذاری شومینه در صورت نیاز

استخدام آنلاین متخصص نصب شومینه از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

در صورت استخدام نصاب شومینه از طریق آب و خاک سازان از مزایای زیر بهره مند می شوید:

  • استفاده از خدمات آنلاین و صرفه جویی در زمان
  • پیدا کردن یک نصاب با تجربه در نزدیکی خودتان
  • دیدن نمونه کارهای قبلی اجرای شومینه در کم ترین زمان
  • استفاده از خدمات پشتیبانی آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، نصاب شومینه استخدام کنید؟

برای استخدام نصاب شومینه از طریق آب و خاک سازان، می توانید از طریق سامانه ثبت درخواست سایت و پاسخ دادن به چند سوال درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی کرده و با توجه به نیازتان بهترین متخصصین نصب شومینه را به شما معرفی می کنند.

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز