سنگ کاری چیست؟

سنگ کاری در واقع به نصب و قرار گرفتن سنگ ها در کنار یکدیگر و به منظور ساخت یک سازه یا نمای سنگی می گویند که می تواند به دلایل مختلفی از جمله مقاوم سازی و زیبایی بخشی انجام گیرد. سنگ های مختلف در شکل ها و فرم های متنوعی وجود دارند که برای انجام سنگ کاری در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. قرار دادن درست این قطعات در کنار یکدیگر و تغییر شکل در فرم و اندازه آن ها به صورت کاملا دقیق و حساب شده، در واقع کاری است که در سنگ کاری و توسط یک سنگ کار انجام می گیرد.

در چه صورت به یک سنگ کار نیاز دارید؟

سنگ کاری همواره در طول تاریخ در ساخت بناهای مختلف در سراسر دنیا مورد توجه بوده است. امروزه نیز سنگ کاری ساختمان و استفاده از آن در پروژه های عمران و معماری از جمله پروژه های طراحی داخلی، نمای خارجی و یا ساخت المان های سنگی مختلف با استفاده از انواع مدل سنگ کاری طرفداران بسیار زیادی دارد. نمونه های بسیار زیادی از آپارتمان ها و ویلاهای لوکس وجود دارند که در طراحی بخش های مختلف آنها از سنگ کاری استفاده شده است. مثلا پله های سنگی یا ستون های سنگی. به طور خیلی کلی می توان انواع سنگ کاری در ساختمان سازی را به دو دسته سنگ کاری داخل ساختمان و سنگ کاری نمای ساختمان تقسیم بندی نمود که برای اجرای هر زیرمجموعه از آن ها، نیاز به یک سنگ کار ماهر و با تجربه خواهید داشت.
به عنوان مثال سنگ کاری ستون، سنگ کاری راه پله، سنگ کاری پارکینگ، سنگ کاری دیوار، سنگ کاری دور شومینه، سنگ کاری دور باغچه، سنگ کاری ورودی ها، سنگ کاری راهروها و همچنین سنگ کاری کف از جمله نمونه های بسیار پرکاربرد هستند که در سنگ کاری انواع مدل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

سوالاتی که باید از سنگ کار خود بپرسید.

پیش از بستن قرارداد سنگ کاری بهتر است که درباره ابعاد مختلف پروژه با سنگ کار خود صحبت کنید. مثلا نحوه محاسبه هزینه سنگ کاری و نحوه پرداخت و همچنین مدت زمان اجرا و تکمیل پروژه را با او طی کنید. درباره تعهدات سنگ کار نسبت به شما و تعهدات شما نسبت به سنگ کار بر اساس قانون به توافق برسید و همه اینها را در قراردادتان درج کنید. به عنوان مثال علاوه بر اجرای سنگ کاری بر اساس طراحی و نقشه های ارائه شده توسط سنگ کار، شستشو و تمیز نمودن نماهای سنگی نیز از تعهدات او می باشد که ممکن است به آن توجه نشود. بهتر است که درباره شرایط ضمانت کار نیز بندهایی را در قراردادتان در نظر بگیرید. همچنین از سنگ کار خود بخواهید که در صورت امکان نمونه کارهای انجام شده خود را به شما نشان دهد تا از مهارت او در انجام کار اطمینان حاصل کنید.

روش کلی محاسبه قیمت سنگ کاری

محاسبه قیمت سنگ کاری بر اساس نوع پروژه متفاوت می باشد. در اغلب موارد قیمت را بر اساس مترمربع تعیین می نمایند. اما موارد دیگری از جمله نوع سنگ انتخاب شده، نیاز به کار در ارتفاع و همچنین میزان سادگی یا پیچیدگی طرح اجرایی نیز تاثیر مستقیمی بر روی دستمزد و قیمت نهایی کار خواهد داشت. ما در آب و خاک سازان لیستی از قیمت های مربوط به سنگ کاری را در اختیارتان گذاشته ایم که می تواند راهنمای شما باشد.

این کارها را قبل از شروع سنگ کاری انجام دهید.

بدون شک خرید سنگ و مصالح مورد نیاز سنگ کاری برایتان هزینه خواهد داشت، پس بسیار خوب است اگر قبل از اینکه اقدام به خرید نمایید، درباره انواع سنگ های مختلف و کاربردشان در شرایط اقلیمی مختلف تحقیق کنید که این کار نیز در قسمت مطالب آب و خاک سازان میسر است. تصاویر زیادی را از نمونه کارهای شبیه به پروژه خود ببینید و با آگاهی نسبت به زیبایی و کیفیت خروجی کار اقدام به انتخاب و خرید سنگ کنید.
پیشنهاد می کنیم که در این باره با متخصص ها و استادکارهای مربوطه نیز مشورت کرده و از دانش و تجربه آن ها بهره مند شوید. برای این منظور نیز می توانید از خدمات مشاوره فنی مهندسی در سایت آب و خاک سازان استفاده کنید.

خدماتی که یک سنگ کار ارائه می دهد شامل چیست؟

اجرای انواع مدل های سنگ کاری، اجرای انواع سنگ نما از جمله اجرای سنگ کاری نما رومی، اجرای سنگ کاری ساده، اجرای سنگ کاری کلاسیک، اجرای سنگ کاری مدرن و همچنین تعمیر و بازسازی نماها و سازه های سنگی را می توان از جمله خدمات ارائه شده توسط یک سنگ کار برشمرد.

استخدام آنلاین سنگ کار از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

حتما می دانید که بسیاری از فعالین و متخصص های مجرب در حوزه صنعت ساختمان در سایت آب و خاک سازان فعالیت می کنند. بنابراین در این سایت می توانید بسیاری از شرکت های ارائه کننده خدمات سنگ کاری را نیز حتی در شهر خودتان بیابید که منجر به این مزایا می شود:

  • پیدا کردن سنگ کار ماهر بدون نیاز به جستجوی حضوری
  • دیدن تصاویر نمونه کارهای سنگ کارها بدون نیاز به مراجعه به محل
  • صرفه جویی در زمان و هزینه ها
  • برخورداری از پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

بدون شک این گردهمایی فعالین در سایت منجر به رقابت سالم در بین آنها و در نتیجه مقرون به صرفه تر شدن قیمت ها می شود. پس می توانید مطمئن باشید که از طریق سایت آب و خاک سازان، می توانید با مناسب ترین هزینه، اقدام به استخدام یک سنگ کار خبره کنید.

چگونه از طریق آب و خاک سازان سنگ کار استخدام کنیم؟

خیلی راحت می توانید از طریق سایت آب و خاک سازان اقدام به استخدام سنگ کار نمایید. فقط کافیست از طریق سامانه ثبت درخواست آب و خاک سازان، به چند سوال پاسخ داده و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان آب و خاک سازان با بررسی پاسخ های شما، بهترین متخصصان را متناسب با نیازها و شرایطتان به شما معرفی می کنند.

 

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز