نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان

نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان به عنوان یکی از روش های تغییر دکوراسیون برای خلق زیبایی بصری در فضای داخلی و خارجی ساختمان همواره مورد توجه بوده و هیچگاه از مد نیفتاده است. برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان از انواع رنگ های پلاستیک، رنگ ها روغنی مات و براق، رنگ اکریلیک و رنگ بلکا استفاده می شود. همچنین انواع مدل نقاشی ساختمان با غلطک، نقاشی ساختمان با پیستوله، نقاشی ساختمان با شابلون، نقاشی ساختمان با قلمو و حتی پتینه کاری به منظور نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان به کار برده می شود.

چه زمانی به یک نقاش ساختمان نیاز دارید؟

نقاشی ساختمان اغلب به عنوان یکی از عناصر طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون و همچنین ترمیم و نوسازی مورد نیاز می باشد. نقاشی دیوار آشپزخانه، نقاشی و رنگ آمیزی اتاق کودک، نقاشی سقف، نقاشی نمای ساختمان و همچنین نقاشی قاب پنجره ها و نرده ها از جمله این موارد هستند.

چگونه یک نقاش ساختمان خوب پیدا کنید؟

امروزه بهترین روش برای پیدا کردن بسیاری از خدمات ساختمانی، استفاده از اینترنت است. کافی است تا با با یک جستجوی ساده درباره خدمات نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان، بسیاری از متخصصین فعال در این زمینه را پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید. آب و خاک سازان نیز به شما برای پیدا کردن یک نقاش ساختمانی ماهر کمک می کند. بسیاری از متخصصین ماهر و با تجربه در سایت آب و خاک سازان مشغول به فعالیت و رقابت با یکدیگر هستند.

سوالاتی که بهتر است از نقاش ساختمان خود بپرسید:

بهتر است که درباره برخی مسائل با نقاش ساختمان تان صحبت کنید. مثلا اینکه نقاشی ساختمان متری چند است؟ از چه نوع رنگ هایی استفاده می کند؟ چند روز طول می کشد تا کار نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان به پایان برسد؟ درباره هزینه نهایی نقاشی و نحوه پرداخت آن و همچنین شرایط ضمانت اجرای کار صحبت کنید. بهتر است که درباره تمام جزئیات به توافق برسید و تعهدات خود را نسبت به یکدیگر ثبت کنید. مثلا درباره مسئله‌ تاخیر در کار به توافق برسید. به عنوان مثال می توانید ذکر کنید که در صورت تاخیر، چنانچه پیمانکار مقصر باشد به ازای هر روز تاخیر 2 درصد از مبلغ کل قرارداد به عنوان خسارت کسر شود و در صورت کوتاهی کارفرما، به ازا هر روز تاخیر یک روز به مدت قرارداد افزوده شود. برای راهنمایی بیشتر می توانید از چک لیست ها و نمونه قراردادهای موجود در سایت آب و خاک سازان استفاده کنید.

هزینه نقاشی ساختمان چقدر است؟

درست است که هزینه نقاشی به صورتی متری محاسبه می شود و مساحت سطح قابل رنگ در واقع یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه نقاشی است، اما عوامل مهم دیگری نیز بر روی قیمت نقاشی ساختمان اثر دارند. مثلا کیفیت و مرغوبیت رنگ مورد استفاده، برند رنگ خریداری شده، نوع بافت دیوار مانند گچ کاری ها، نیاز به انجام کارهای جزئی و ظریف کاری و همچنین نیاز به انجام تعمیرات و کارهای اصلاحی مثل بتونه کاری و سمباده کاری از جمله این عوامل هستند. علاوه بر این هزینه رفت و آمد نقاش را نیز باید در تعیین قیمت نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان لحاظ کنید. به منظور راهنمایی بیشتر در این زمینه، می توانید از لیست قیمت نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان که در آب و خاک سازان قرار داده شده استفاده کنید.

نکات مهم درباره نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان

یکی از نکات مهم در اجرای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان، بتونه کاری، سمباده زنی و استفاده از پرایمر برای عملیات زیرسازی است که در صورت نیاز باید انجام گیرد. زیرا نقاشی و رنگ آمیزی دیوار باید بر روی سطحی صاف و کاملا یکدست انجام گیرد تا جلوه‌ خوبی داشته باشد.
ظرافت کاری و توجه به جزئیات کار نیز یکی دیگر از نکات مهم در نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می باشد. مثلا دقت کنید که محل نصب کلید پریزها، دستگیره ها و جاهایی که نباید رنگی شوند برای پیشگیری از لکه شدن به خوبی چسب کاری شوند. همچنین بهتر است که با پهن کردن کارتون ها و پارچه های اضافی در کف ساختمان نیز از رنگی شدن آن جلوگیری شود.
نقاشی ساختمان بدون شک فضای خانه یا محل کارتان را از اینرو به آنرو می کند. پس لازم است که در انتخاب توناژ رنگ ها و هماهنگی آن ها با یکدیگر و با فضا توجه زیادی کنید. بهتر است که در این باره با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید برای این منظور نیز می توانید از متخصصین فعال در سایت آب و خاک سازان راهنمایی بخواهید.

خدماتی که یک نقاش ساختمان ارائه می دهد شامل چه مواردی است؟

به طور کلی خدماتی که توسط یک نقاش ساختمان ارائه می شود شامل انواع مدل پتینه کاری و  رنگ آمیزی ساختمان می باشد. مثلا نقاشی دیوار حیاط، نقاشی دیوار اتاق کودک، نقاشی و رنگ آمیزی دیوار آشپزخانه، نقاشی دیوار سرویس بهداشتی، نقاشی و رنگ آمیزی سقف، نقاشی راهرو، نقاشی قاب های پنجره، نقاشی و رنگ آمیزی درب ها و کمد ها، نقاشی حفاظ پنجره ها و رادیاتورها و همچنین نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان از جمله این خدمات هستند.

استخدام آنلاین نقاش ساختمان از طریق آب و خاک سازان چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که قبلا هم اشاره شد می توانید از طریق سایت آب و خاک سازان نیز یک نقاش ساختمان ماهر و با تجربه استخدام کنید. در ادامه به مزیت های استخدام آنلاین نقاش ساختمان از طریق این سایت اشاره می کنیم:

  • استفاده از خدمات آنلاین
  • صرفه جویی در زمان
  • پیدا کردن یک نقاش ساختمان ماهر در نزدیکی خودتان
  • صرفه جویی در هزینه به دلیل استخدام از طریق آب و خاک سازان
  • امکان دیدن نمونه کارهای اجرا شده‌ قبلی در کمترین زمان
  • امکان استفاده از خدمات پشتیبانی آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، نقاش ساختمان استخدام کنیم؟

برای استخدام آنلاین نقاش ساختمان از طریق سایت آب و خاک سازان، کافی است که به چند سوال در سامانه ثبت درخواست سایت پاسخ دهید تا درخواست شما ثبت شود. کارشناسان آب و خاک سازان درخواست تان را بررسی کرده و با توجه به نیازهایتان بهترین متخصصین را به شما پیشنهاد می کنند.

 

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز