تیغه چینی و دیوار چینی چیست؟

دیوارها یکی از عناصر پایه ای در ساختمان هستند که به عنوان جدا کننده‌ فضاهای داخلی و محافظت کننده در مقابل فضای بیرونی عمل می کنند. همچنین دیوارها اغلب وزن ساختمان را نیز تحمل می کنند و نقش مهمی در ایمنی ساختمان دارند. به دیوارهای داخلی ساختمان اصطلاحا تیغه گفته می شود که اغلب 10 سانتیمتری هستند. دیوارهای بیرونی نیز 15 سانتیمتری می باشند. تیغه چینی و دیوار چینی در ساختمان پس از ستون گذاری و کف سازی شروع می شود که به آن مرحله‌ سفت کاری نیز می گویند. از مصالح گوناگونی در دیوار چینی و تیغه چینی ساختمان استفاده می شود. به عنوان مثال دیوار چینی با سنگ لاشه، دیوار چینی با آجر، دیوار چینی با بلوک سفالی، دیوار چینی با بلوک سیمانی و دیوار چینی با بلوک گچی. تیغه چینی در ساختمان با استفاده از هر یک از این مصالح مزایا و معایب خود را دارد که پیش از این نیز در مقاله"بررسی روش اجرای انواع مصالح جدا کننده فضاها (تیغه چینی)"در آب و خاک سازان بررسی و منتشر شده است. تیغه چینی دیوارها یک فرآیند کاملا تخصصی ست و اجرای درست و اصولی آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

در چه صورت به یک پیمانکار اجرای تیغه چینی و دیوار چینی نیاز دارید؟

همانطور که اشاره کردیم اجرای درست و اصولی تیغه چینی و دیوار چینی اهمیت بسیار زیادی دارد و این مسئله مشروط به استخدام یک استادکار و بنای ماهر و با تجربه است. به طور کلی در هر پروژه ای که نیاز به دیوار چینی داشته باشید،  به یک پیمانکار با تجربه برای اجرای تیغه چینی و دیوار چینی هم نیاز خواهید داشت. مثلا اجرای دیوارهای بیرونی و دیوارهای داخلی ساختمان، دیوار چینی حیاط، دیوار چینی باغ و یا دیوار چینی باغچه. البته دیوار چینی باغچه ها اغلب به صورت دیوار چینی سنگی می باشد که توسط متخصصین سنگ کاری انجام می شود و روند اجرای آن متفاوت از روش اجرای تیغه چینی و دیوار چینی ساختمان است.

درباره این مسائل با پیمانکار اجرای دیوار چینی و تیغه چینی خود صحبت کنید.

به منظور شروع اجرای یک پروژه دیوار کشی ساختمان، لازم است که با پیمانکار خود درباره‌ برخی مسائل مهم صحبت نمایید و توافقات خود را به صورت رسمی در یک قرارداد ثبت کنید. به عنوان مثال مشخصات فنی پروژه را ثبت کنید. هزینه قرارداد را به صورت تفکیک شده و کلی مشخص نمایید، مثلا اینکه هزینه همه‌ کرسی چینی ها و یا دیوارهای بیرونی و داخلی برای هر متر مربع چقدر است؟ یا هزینه هر تن آجر و یا سیمان خریداری شده چقدر می باشد؟ علاوه بر این درباره نحوه پرداخت، شرایط ضمانت اجرای کار و همچنین تعهداتتان نسبت به یکدیگر به توافق برسید و همه‌ توافقات صورت گرفته را با ذکر جزئیات ثبت کنید. مثلا پیمانکار تعهد می دهد که ساعت های کاری را رعایت کرده و برای همسایه ها مزاحمتی ایجاد نکند یا اینکه شما تعهد می دهید که پرداخت های لازم را طبق قرارداد انجام دهید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید از مطالب  قرارداد مقاطعه کاری اجرای دیوار چینی و چک لیست های اجرایی دیوار چینی در آب و خاک سازان استفاده کنید.

محاسبه‌ قیمت دیوار چینی

عوامل زیادی بر روی قیمت تیغه چینی و دیوار چینی اثر می گذارند. مثلا متراژ تعیین شده برای دیوارچینی، میزان پیچیدگی پروژه و زمان لازم برای اجرای آن، هزینه‌ ابزارها و وسایل جانبی، تعداد کارگرها و بناهای مورد نیاز و همچنین شهر محل پروژه همگی بر رویقیمت نهایی تیغه چینی و دیوار چینی اثر دارند. دستمزد استادکارها و مصالح ساختمانی در بعضی از شهرها گران تر می باشند. همچنین میزان سابقه و مهارت استادکاران نیز بر روی نرخی که تعیین می کنند تاثیرگذار استلیست قیمت مصالح دیوار چینی به منظور راهنمایی بیشتر در سایت آب و خاک سازان قرار داده شده است.

نکات درباره تیغه چینی و دیوار چینی

نکات زیادی وجود دارند که در هنگام اجرایدیوار چینی لازم است به آن ها توجه کنید. در اینجا به برخی از این نکات اشاره می کنیم. مثلا اینکه به تمیز و صاف بودن محل دیوار چینی توجه کنید. لازم است که ابتدا پی دیوار با خاک آهک پوشش داده شده و سپس دیوار چینی شروع شود. این کار مانع از رویش گیاه در حین دیوار چینی می گردد. دقت کنید که برای دیوار چینی در ارتفاع نیاز به استفاده از داربست می باشد. توجه داشته باشید که درستی اجرای دیوار چینی همواره کنترل شود. زیرا در غیر این صورت احتمال ریزش دیوار وجود خواهد داشت. این کار از طریق ابزارهای کنترل از جمله تراز برای کنترل صاف بودن سطح دیوار، شاقول برای کنترل کج نبودن دیوار و گونیای بنایی برای کنترل عمود بودن آن انجام می گیرد.

استخدام آنلاین پیمانکار و استادکار تیغه چینی و دیوار چینی از طریق آب و خاک سازان چه مزیت هایی دارد؟

بسیاری از پیمانکارهای اجرای تیغه چینی و دیوار چینی در سایت آب و خاک سازان فعالیت می کنند. استخدام آنلاین پیمانکار اجرای تیغه چینی و دیوار چینی از طریق این سایت مزیت های زیر را برایتان به همراه خواهد داشت:

  • پیدا کردن پیمانکارها و استادکارهای با تجربه و ماهر در نزدیکی خودتان
  • دیدن نمونه کارهای اجرایی پیمانکار در کمترین زمان
  • صرفه جویی در هزینه به دلیل بستر رقابتی موجود در سایت آب و خاک سازان
  • مشاهده نظرات کارفرماهای قبلی نسبت به پیمانکار مورد نظر
  • صرفه جویی در زمان به دلیل استفاده از خدمات آنلاین
  • استفاده از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، پیمانکار اجرای تیغه چینی و دیوار چینی استخدام کنید؟

در صورتی که تصمیم دارید که یک پیمانکار اجرای تیغه چینی و دیوار چینی از طریق سایت آب و خاک سازان استخدام کنید، می توانید با پاسخ دادن به چند سوال در سامانه ثبت درخواست سایت، درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی می کنند و با توجه به نیازتان بهترین و مناسب ترین متخصصین را به شما پیشنهاد می دهند.

 

 

آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز