اجرای عایق رطوبتی، رایج‌ترین روش‌های عایق‌کاری چیست؟

نفوذ باران و رطوبت به داخل ساختمان یکی از مشکلات بسیار رایج و آزار دهنده در بیشتر ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی می‌باشد. زیرا مثلا در صورت نفوذ رطوبت به دیوار، چه بسا که مجبور به بنایی و نقاشی و هزینه‌های جانبی برای ترمیم آن شوید. بهترین راهکار برای رهایی از این مشکلات عایق‌کاری ساختمان است. اجرای عایق رطوبتی از رایج‌ترین روش‌های عایق‌کاری رطوبتی به حساب می‌آیند. روش‌های مختلفی برای اجرای عایق کاری رطوبتی وجود دارند که می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. مثلا قیرگونی یک روش سنتی می‌باشد که امروزه بیشتر جای خود را به ایزوگام داده است. پوشش کرافت، ورق‌های PVC، پوشش لمینیت، فویل آلومینیوم و پوشش نانو از جمله روش‌های دیگر اجرای عایق رطوبتی هستند که هر یک با توجه به مکان، شرایط و نیاز (میزان رطوبت محیط و ...) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع عایق های رطوبتی کدامند؟

برخی از انواع عایق های رطوبتی عبارت‌اند از:

قیرگونی: همانطور که از اسمش هم پیداست متشکل از قیر و گونی است که به روش سنتی برای عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

ایزوگام: به طور کلی از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده است. با این تفاوت که ایزوگام به صورت ورقه‌های آماده برای نصب در کارخانه تولید می شود. این ورقه ها توسط ایزوگام کارهای ماهر به وسیله‌ی حرارت در محل مورد نظر نصب می شوند. امروزه استفاده از ایزوگام به منظور اجرای عایق رطوبتی در بام‌ها رواج بیشتری نسبت به قیرگونی دارد اما هنوز هم گاهی با همان اسم سنتی یعنی قیرگونی شناخته شود.

عایق ژئوممبران: عایقی از جنس پلی اتیلین است که وظیفه اصلی این محصول ایزولاسیون یا عایق‌بندی در برابر نفوذ انواع مایعات می‌باشد و مزیت آن نسبت به روش ایزوگام یا قیرگونی این است که نیاز به زیرسازی ندارد.

عایق رطوبتی نانو: رنگ نانو در واقع یک عایق رطوبتی می‌باشد که بعد از اجرا به صورت یک پوشش نازک بر روی سطوح مورد نظر در برابر نم، رطوبت و رشد کپک و قارچ، یکجا به ارمغان آورد.

عایق رطوبتی پلیمری و کوپلیمری: عایق رطوبتی MCI یک عایق رطوبتی سرد اجرا می‌باشد که جهت عایقکاری و آب‌بندی پشت‌بام مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عایق رطوبتی بر روی انواع سطوح سیمانی، بتنی، گچی و سنگی قابل اجرا می‌باشد.

بیشتر بخوانیدروش اجرای عایق های رطوبتی نوین

در چه صورت به اجرای عایق رطوبتی نیاز دارید؟

همان طور که اشاره شد اجرای عایق رطوبتی بهترین روش برای عایق کاری ساختمان در برابر رطوبت هستند. به عنوان مثال نصب اجرای عایق رطوبتی به منظور عایق کاری در هنگام پی سازی، عایق کاری سرویس بهداشتی، عایق کاری آشپزخانه و همچنین عایق کاری پشت بام خانه ها ضرورت دارد. این مسئله به ویژه در مناطق سردسیر و پر بارش اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. علاوه بر این عایق کاری باید به صورت اصولی و درست انجام بگیرد تا موثر واقع شود. بنابراین به منظور اجرای عایق رطوبتی در ساختمان در چنین شرایطی حتما باید کار را به نیروی کار متخصص و زبده بسپارید.

چگونه یک متخصص خوب برای اجرای عایق رطوبتی ساختمان پیدا کنید؟

کافی است تا عبارت "اجرای عایق رطوبتی" را در اینترنت جستجو کنید تا به راحتی بسیاری از شرکت‌های ارائه کننده‌ این خدمات را پیدا کنید. علاوه بر این بسیاری از متخصصین اجرای عایق رطوبتی در آب و خاک سازان نیز فعال هستند و خدمات خود را از این طریق ارائه می‌دهند. می‌توانید به آسانی و با اطمینان کامل بهترین شرکت‌ها و ماهرترین متخصصین عایق کاری رطوبتی سراسر ایران را در سایت آب و خاک سازان پیدا کنید. در صورت استخدام این متخصصین از طریق آب و خاک سازان از خدمات پشتیبانی سایت نیز بهره‌مند می‌شوید.

هزینه نصب اجرای عایق رطوبتی به چه صورت محاسبه می شود؟

قیمت نصب اجرای عایق رطوبتی در واقع بر اساس مساحت سطوح مورد نظر، نوع عایق رطوبتی و میزان مواد مورد نیاز متغیر است. علاوه بر این نوع و کیفیت عایق مورد نظر نیز تاثیر مستقیمی بر روی هزینه تمام شده اجرای عایق کاری دارد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی، دستمزد نصب و اجرا بر اساس متراژ و محل اجرا می‌باشد. معمولا هر چقدر مساحت اجرای عایق رطوبتی کمتر باشد، دستمزد نصب و اجرای عایق رطوبتی بیشتر خواهد بود. لیست قیمت انواع عایق رطوبتی به منظور راهنمایی بیشتر در سایت آب و خاک سازان قرار داده شده است.

اجرای عایق رطوبتی بیشتر در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

هدف از اجرای عایق رطوبتی، ایزولاسیون و عایق‌کاری رطوبتی ساختمان است. بنابراین ایزولاسیون و عایق‌کاری در هر مکانی از ساختمان که می‌تواند در معرض رطوبت قرار بگیرد، کاربرد خواهد داشت. از جمله عایق کاری سقف، عایق کاری سرویس بهداشتی، اجرای عایق رطوبتی دیوار و حتی عایق رطوبتی کف کولر. امروزه در ساخت اغلب ساختمان‌ها، عایق کاری دیوار ها و همچنین اجرای عایق رطوبتی پشت بام انجام داده می‌شود.

استخدام آنلاین متخصصین اجرای عایق رطوبتی از طریق آب و خاک سازان چه مزیت هایی دارد؟

بسیاری از متخصصین مجرب در زمینه اجرای عایق در سایت آب و خاک سازان فعالیت می‌کنند. استخدام آنلاین این متخصصین از طریق سایت مزایای زیر را برایتان به دنبال خواهد داشت:

  • استفاده از خدمات آنلاین
  • صرفه جویی در هزینه به دلیل قیمت‌های اصلاح شده در آب و خاک سازان
  • صرفه جویی در زمان
  • پیدا کردن به بهترین متخصصین در نزدیکترین مکان به شما
  • امکان استفاده از خدمات پشتیبانی آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، متخصص اجرای عایق رطوبتی استخدام کنید؟

اگر برای اجرای عایق رطوبتی ساختمان خود تمایل به استخدام آنلاین متخصصین مربوطه از طریق این سایت را دارید، می‌توانید خیلی راحت درخواست خود را از طریق سامانه ثبت درخواست سایت، با پاسخ دادن به چند سوال ثبت نمایید. کارشناسان آب و خاک سازان سریعا درخواست شما را بررسی می‌کنند و با توجه به نیازتان بهترین متخصصین عایق کاری را به شما معرفی می‌نمایند.

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز