پیچ و رولپلاک نما چیست؟

امروزه ساختمان با نمای سنگ بسیار پرطرفدار می باشد. اما استفاده از نمای سنگی در کنار زیبایی بصری زیادی که دارد نیازمند توجه ویژه است. زیرا سنگ ها یکی از مصالح بسیار سنگین به حساب می آیند که در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی در هنگام سنگ کاری نمای ساختمان، ممکن است ریزش کرده و خطر آفرین باشند. پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما یکی از روش های مطمئن به منظور رعایت ایمنی می باشد که انجام آن پس از سنگ کاری نما بسیار حائز اهمیت است. چرا که سنگ ها با استفاده از پیچ و رولپلاک نما محکم شده و خطر جدا شدن و ریزش آن ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

چرا به پیچ و رولپلاک نما نیاز داریم؟

همانطور که قبلا هم اشاره شد هدف از پیچ و رولپلاک نما در واقع محکم نمودن سنگ در جای خود می باشد. به طور کلی به دلایل مختلفی از جمله شرایط اقلیمی، تغییرات آب و هوایی، نشست ساختمان، عدم استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و همچنین انجام ندادن زیرسازی مناسب همواره این احتمال وجود دارد که سنگ نما از ملات خود جدا شده و در جای خود لق شود. در این شرایط است که وجود پیچ و رولپلاک نما مانع از سقوط سنگ می شود و از این طریق ایمنی ساختمان را افزایش می دهد. اسکوپ سنگ یا بست سنگ نما نیز یکی از روش های پیشگیری از سقوط سنگ می باشد که معمولا در هنگام سنگ کاری نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه یک متخصص خوب برای پیچ و رولپلاک کردن نما پیدا کنیم؟

خدمات پیچ و رولپلاک نما توسط شرکت هایی ارائه می شود که اغلب تحت عنوان ارتفاع کاران یا راپل کاران، اجرای کلیه‌ خدمات نما را انجام می دهند. بسیاری از این شرکت ها خدمات آنلاین نیز دارند که می توانید از این طریق نیز آن ها را پیدا کنید. مثلا کافی ست که عبارت "پیچ و رولپلاک نما در تهران" را جستجو کنید و نتیجه را ببینید. از طریق سایت آب و خاک سازان نیز می توانید بهترین ارتفاع کاران و متخصصین برای پیچ و رولپلاک نما را پیدا کنید.

درباره این مسائل با متخصص پیچ و رولپلاک نما صحبت کنید:

بدون شک یک راپل کار ماهر همه نکات لازم برای سنگ کاری و پیچ و رولپلاک کردن نما را به درستی رعایت می کند. اما نکات مهمی وجود دارند که بهتر است شما نیز درباره آن ها با پیمانکار خود صحبت کنید.

جنس، ضخامت و بزرگی یا کوچکی ابعاد سنگ نما بر روی پیچ رولپلاک کردن سنگ تاثیر زیادی دارد. پس بهتر است که بر روی این مسئله تاکید کنید و دقیقا بدانید که قرار است پیچ و رولپلاک را در چه فاصله هایی نصب نمایند. به آن ها تاکید کنید که حتما عملیات زیرسازی را به طور کامل انجام دهد و سپس سنگ را پیچ و رولپلاک نماید، به خصوص اگر سنگی از قبل ریزش کرده است. مطمئن باشید که از پیچ و رولپلاک ضد زنگ و مرغوب برای نما استفاده می کنند. علاوه بر این با آن ها درباره بتونه کاری و پوشاندن لکه های به جا مانده از پیچ و رولپلاک کردن ساختمان به توافق برسید.

به طور کلی بهتر است که درباره جزئیات کار، تعهداتتان نسبت به یکدیگر، هزینه انجام کار، نحوه پرداخت و ضمانت های اجرایی به طور کامل صحبت کرده و همه‌ توافقات را در یک قرارداد رسمی مکتوب کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از نمونه قراردادها و چک لیست قیمت های مربوطه در سایت آب و خاک سازان نیز استفاده کنید.

چند نکته‌ مهم درباره پیچ و رولپلاک نما

توجه داشته باشید که ممکن است در نمای بسیاری از ساختمان های قدیمی و حتی جدید از روش اسکوپ سنگ استفاده نشده باشد. علاوه بر این، ثابت شده است که روش اسکوپ سنگ نما بعد از گذشت چند سال عملکرد خود را تا حدودی از دست می دهد. بنابراین توصیه می شود که به منظور حفظ ایمنی بیشتر در هر شرایطی از روش پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما نیز استفاده کنید. همچنین همانطور که قبلا هم اشاره کردیم از مرغوبیت و ضد زنگ بودن پیچ و رولپلاک نما نیز مطمئن شوید. زیرا در غیر این صورت این روش نیز مانند روش اسکوپ سنگ پس از مدتی عملکرد خود را از دست خواهد داد. پر واضح است که پیچ و رولپلاک نما در ارتفاعات بالاتر از اهمیت بیشتری برخوردار است. بهتر است که به این نکته نیز در هنگام اجرا دقت کنید تا ساختمانی ایمن داشته باشید. همچنین اطمینان حاصل کنید که پیمانکار شما به اصول ایمنی و استانداردهای جهانی آشناست و آن ها را در اجرای پروژه به کار می گیرد.

روش های پیچ  و رولپلاک کردن نمای ساختمان

دو روش اصلی برای پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان وجود دارد:

  • پیچ و رولپلاک نما با داربست
  • پیچ و رولپلاک نما با طناب یا راپل (بدون داربست)

پیش از این استفاده از داربست رواج بیشتری داشت، اما به دلیل مشکلات و معایبی که ایجاد می کند کم کم جای خود را به استفاده از راپل داده است. امروزه اغلب برای کارهایی نظیر نورپردازی نمای ساختمان، شستشوی ساختمان و همچنین پیچ و رولپلاک نما از روش راپل استفاده می شود. استفاده از راپل نیز مانند کار بر روی داربست نیاز به متخصصین ماهر و آموزش دیده دارد. بهترین متخصصین و راپل کاران را می توانید در سایت آب و خاک سازان پیدا کنید.

استخدام آنلاین ارتفاع کار و متخصص پیچ و رولپلاک نما از طریق سایت آب و خاک سازان چه مزیت هایی دارد؟

سنگ کاری نما و همچنین انجام کلیه‌ خدمات مربوط به نما نظیر نیاز به تخصص و مهارت بسیار زیادی دارد تا در نهایت هم از نظر زیبایی و هم از نظر امنیت به نتیجه‌ مطلوبی برسید. با توجه به این حساسیت شاید پیدا کردن یک ارتفاع کار ماهر کار دشواری به نظر آید. اما سایت آب و خاک سازان به کمک شما آمده است. استخدام آنلاین متخصص و ارتفاع کار نما از طریق این سایت مزیت های زیر را برایتان به دنبال دارد:

  • پیدا کردن بهترین ارتفاع کاران در نزدیکترین مکان به شما
  • دیدن نمونه کارهای انجام شده توسط آن ها بدون دردسر
  • صرفه جویی در وقت به دلیل استفاده از خدمات آنلاین
  • صرفه جویی در هزینه به دلیل فضای رقابتی سالم در آب و خاک سازان
  • استفاده از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق سایت آب و خاک سازان برای استخدام راپل کار و متخصص پیچ و رولپلاک نما اقدام کنیم؟

اگر قصد استخدام راپل کار از طریق سایت آب و خاک سازان را دارید، می توانید از طریق سامانه ثبت درخواست و پاسخ دادن به چند سوال درخواستتان را ثبت نمایید. کارشناسان آب و خاک سازان در خواست شما را بررسی می کنند و با توجه به نیازتان بهترین متخصصین و ماهرترین ارتفاع کاران را به شما پیشنهاد می دهند.

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز