اجرای سیم کشی و کابل کشی

اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان مراحل متعددی دارد و به روش‌های مختلفی اجرا می‌شود. به کار انداختن هر نوع وسیله برقی از جمله لامپ، آنتن، کولر، یخچال، آسانسور، پله برقی و حتی درهای ریموت در ساختمان نیازمند اجرای سیم کشی و کابل کشی و ایجاد انشعابات مورد نیاز است. منظور از کابل کشی قرار دادن چند رشته سیم به صورت دسته‌ای در کنار یکدیگر به کمک یک غلاف است که تشکیل یک کابل را می‌دهند. اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان یک کار کاملا تخصصی است که باید به درستی و با رعایت استانداردها و آگاهی از اصول ایمنی بر اساس نقشه سیم کشی ساختمان انجام شود. اما چگونه می‌توانیم یک متخصص خوب و زبده برای برق کاری و اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان پیدا کنیم؟ در ادامه به نکات خوبی در این رابطه و همچنین درباره خدمات آنلاین مربوط به اجرای خدمات سیم کشی و کابل کشی اشاره می‌کنیم.

انواع روش‌های اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان کدامند؟

دو روش برای اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان وجود دارد:

  • سیم کشی روکار که بعد از مراحل نازک‌کاری اجرا می‌شوند.
  • سیم کشی توکار که قبل از مراحل نازک‌کاری ساختمان اجرا می‌شوند.

سیم‌کشی توکار خود به روش‌های مختلفی از جمله جعبه تقسیم، استفاده از قوطی کلید پریز و استفاده از تابلوی توزیع قابل اجرا می‌باشد.

اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان باید با توجه به استانداردها و با رعایت اصول ایمنی انجام شود. از این رو بسیار مهم است که متخصصین مورد نظر دانش و تجربه کافی در این زمینه را دارا باشند.

در چه صورت به اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان نیاز دارید؟

اساسا برقکاری ساختمان و راه‌اندازی هر نوع وسایل یا تجهیزات برقی در ساختمان با اجرای سیم کشی و کابل کشی همراه است. به عنوان مثال نورپردازی ساختمان، تغییر جای لوسترها، نصب، تعویض یا تغییر جای کلید پریزها، سیم کشی برای نصب کولر اسپیلت یا برای تغییر جای آن، سیم کشی برای کابل آنتن تلویزیون، خط تلفن، نصب آیفن یا تغییر جای هر یک از آن‌ها، دوربین مدار بسته و یا نصب تجهیزات اعلام حریق همگی از جمله موارد رایجی هستند که نیاز به اجرای سیم کشی و کابل کشی دارند.  

مطلب پیشنهادیاجرای تاسیسات برقی ساختمان

چگونه یک متخصص خوب برای اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان پیدا کنید؟

امروزه بسیاری از خدمات برقکاری از جمله اجرای سیم کشی و کابل کشی به صورت آنلاین نیز ارائه می‌شوند. با کمی جستجو در اینترنت، شرکت‌های زیادی را پیدا می‌کنید که انواع خدمات برقکاری را به صورت تخصصی ارائه می‌دهند. بسیاری از این متخصصین حرفه ای و مجرب در سایت آب و خاک سازان نیز فعال هستند و می‌توانید خیلی راحت از طریق سایت آن‌ها را پیدا کنید.

هزینه سیم کشی و کابل کشی ساختمان چگونه محاسبه می‌شود؟

برقکاری از آن کارهایی ست که اجرت آن از یک پروژه تا پروژه ای دیگر می‌تواند بسیار متفاوت و متغیر باشد. اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان بسته به محل پروژه و نوع پروژه برقکاری (سیم‌کشی‌های جزئی، سیم کشی ساختمان های مسکونی و یا سیم کشی برای یک ساختمان صنعتی)، روش اجرای سیم کشی و تجهیزات مورد نیاز و همچنین اجرت برقکار بر اساس تعرفه هر شهر متفاوت خواهد بود.

به منظور راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات دقیق‌تر از قیمت‌ها و دستمزد‌های اجرای سیم کشی و کابل کشی می‌توانید از طریق بخش مشاوره آنلاین سایت آب و خاک سازان با کارشناسان در ارتباط باشید.

خدماتی که یک متخصص سیم کشی و کابل کشی ارائه می دهد شامل چیست؟

به طور کلی می توان برخی از این خدمات را به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • توانایی خواندن نقشه سیم کشی ساختمان
  • انجام خدمات برقکاری و سیم ‌کشی ساختمان
  • اجرای سیم‌کشی و کابل کشی روکار
  • اجرای سیم کشی و کابل کشی توکار
  • اجرای سیم کشی های کلی و جزئی ساختمان
  • سیم کشی با جعبه تقسیم
  • سیم کشی با استفاده از قوطی کلید و پریز
  • سیم کشی با استفاده جعبه فیوز
  • تغییر مکان خروجی منابع نوری در صورت نیاز
  • تغییر مکان خروجی وسایل برقی و تجهیزات الکترونیکی در صورت نیاز
  • طراحی محل کلید پریزها و جابجایی آن ها در صورت نیاز
  • آشنایی با استانداردهای سیم کشی و اجرای اصولی آن (استاندارد سیم کشی اعلام حریق، تابلو برق، فاصله‌گذاری‌ها و...)

لازم به ذکر است که کلیه خدمات برق‌کاری و خدمات مربوط به اجرای سیم کشی و کابل کشی ساختمان‌ها توسط متخصصین حاذق در آب و خاک سازان با بهترین کیفیت و کمترین هزینه ارائه می‌شوند.

مطلب پیشنهادیمروری بر نحوه نصب انشعابات و بهره برداری

استخدام آنلاین متخصص اجرای سیم کشی و کابل کشی از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

با استخدام این متخصصین از طریق آب و خاک سازان از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • استفاده از خدمات آنلاین
  • پیدا کردن بهترین متخصصین سیم کشی و کابل کشی ساختمان در نزدیکی خودتان
  • صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها (اصلاح قیمت ها در آب و خاک سازان)
  • امکان برخورداری از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، متخصص اجرای سیم کشی و کابل کشی استخدام کنید؟

برای استخدام متخصصین سیم کشی و کابل کشی ساختمان از طریق آب و خاک سازان باید از طریق سامانه ثبت درخواست سایت، به چند سوال پاسخ داده و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان آب و خاک سازان با بررسی پاسخ های شما، بهترین متخصصان را متناسب با نیازها و شرایطی که دارید به شما معرفی می‌کنند.

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شرکت معماری در شیراز