گچ کاری چیست؟

یکی از کارهای مهم و کاربردی در پایان ساخت یک بنا و یا بازسازی یک ساختمانگچ کاری دیوار ساختمان می باشد. این کار توسط گچ کار انجام می شود و هدف از انجام آن رسیدن به یک سطح هموار و کاملا یکدست است.

بعد از انجام گچکاری که اصطلاحا به آن سفید کاری هم گفته می شود، سطح مورد نظر آماده‌ رنگ آمیزی و یا نصب کاغذ دیواری خواهد بود. به عبارت دیگر در اکثر مواقع، انجام گچکاری و صاف نمودن سطوح پیش از اجرای نقاشی و یا نصب کاغذ دیواری کاملا ضروری است.

چرا که در غیر این صورت، زیبایی و جلوه‌ خوبی نخواهند داشت. با این اوصاف پر واضح است که اجرای اصولی گچ کاری از اهمیت بالایی برخوردار است و برای این منظور نیاز به یک استادکار و بنای ماهر و با تجربه می باشد.
 

در چه صورت به یک گچ کار نیاز دارید؟

نیاز به گچ کار در ساختمان سازی و همچنین در بازسازی ساختمان های قدیمی همواره یک پای ثابت ساخت و ساز می باشد. به عنوان مثال ممکن است در مراحل نازک کاری یک ساختمان نوساز باشید، ممکن است قصد بازسازی یک ساختمان قدیمی را داشته باشید، شاید می خواهید یک دیوار جدید در داخل ساختمان اضافه کنید، شاید به هر دلیلی یکی از دیوارهای خانه آسیب دیده یا ترک خورده باشد، مثلا به دلیل لوله کشی های توکار و یا تغییر چارچوب های درب مجبور به کنده کاری و تخریب دیوار شده باشید، شاید سقف منزل تان به دلیل نفوذ باران نم گرفته باشد و یا شاید قصد تغییر یا تعمیر گچ بری های خانه را داشته باشید؛ بدون شک در چنین شرایطی سروکارتان با یک بنا و گچکار خواهد بود و صد در صد نیاز به یک گچ کار حرفه ای دارید.
 

چگونه یک گچ کار خوب پیدا کنید؟

شرکت های بسیار زیادی هستند که کلیه‌ خدمات ساختمانی از جمله خدمات گچ کاری ساختمان را ارائه می دهند. بهترین روش برای پیدا کردن این شرکت ها، جستجو در اینترنت و استفاده از خدمات آنلاین می باشد. ما در آب و خاک سازان لیست بهترین گچ کاران فعال در استان های مختلف را به منظور راهنمایی بیشتر شما قرار داده ایم که می توانید از این طریق آن ها پیدا کنید. علاوه بر این از طریق آب و خاک سازان هم می توانید اقدام به استخدام یک گچ کار خوب کنید تا از خدمات پشتیبانی سایت نیز بهره مند شوید.
 

سوالاتی که باید از گچ کار خود بپرسید:

توصیه می شود که پیش از شروع بنایی و گچکاری درباره بعضی مسائل با گچ کار خود صحبت کنید. مثلا اینکه هزینه گچ کاری چقدر است و شرایط پرداخت چگونه باید باشد؟ گچکاری کامل محل مورد نظر چقدر زمان می برد؟ و یا ضمانت اجرای کار در زمان مورد نظر و ضمانت کیفیت کار به چه صورت است؟

 

هزینه گچ کاری چقدر است؟

هزینه گچکاری یا همان سفیدکاری اغلب بر اساس متر مربع محاسبه می شود. عواملی مثل شهر محل پروژه و قیمت مصالح در آن شهر، با تجربه و مشهور بودن استادکار و همچنین مرغوبیت ملات مورد استفاده برای گچکاری در قیمت گچکاری ساختمان موثر می باشند.

بدون شک قیمت گچ کاری در تهران با شهرهای دیگر متفاوت است. علاوه بر این، موقعیت مکانی محل گچ کاری نیز می تواند بر روی هزینه گچکاری اثر داشته باشد.

مثلا قیمت گچ کاری روی دیوار با قیمت گچ کاری سقف و یا گچ کاری در ارتفاعاتی که نیاز به داربست داشته باشد تفاوت خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از لیست دستمزد گچ کاری و گچ بری در استان های مختلف که در سایت قرار داده شده استفاده کنید.

خدماتی که یک گچ کار ارائه می دهد شامل چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره شده خدمات گچکاری به طور کلی شامل یکدست نمودن سطوحی مثل دیوار در مرحله نازک کاری ساختمان در حین ساخت یا بازسازی آن است. در ادامه به طور خلاصه به جزئیات خدمات گچ کاری اشاره می کنیم:

  • انجام سفید کاری بر روی دیوار (گچ کاری اپن، گچ کاری دیوار پذیرایی، گچ کاری دیوار پشت تلویزیون)
  • انجام سفید کاری بر روی سقف (گچ کاری سقف پذیرایی)
  • انجام سفید کاری بر روی رابیتس (نوعی سقف کاذب)
  • انجام گچ کاری روی آجر
  • انجام گچ کاری روی بتن
  • انجام گچ کاری روی سیمان
  • اجرای گچ کاری به روش سنتی و همچنین گچ کاری مدرن
  • تعمیر گچ دیوار در صورت نیاز (ترک خوردی، خرابی، رطوبت و ...)
  • اجرای انواع گچ بری و ابزار گچی بر روی دیوار و سقف
  • تعمیر انواع گچ بری

استخدام آنلاین گچ کار از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

حتما می دانید که بسیاری از متخصصین بنایی و گچ کاران با تجربه در سایت آب و خاک سازان فعالیت می کنند. اولین مزیت استخدام آنلاین گچ کار از طریق آب و خاک سازان، صرفه جویی در هزینه و گچکاری با قیمت مناسب به دلیل وجود بستر رقابتی سالم در این سایت است. علاوه بر این از مزیت های زیر نیز بهره مند می شوید:

  • استفاده از خدمات آنلاین سایت
  • صرفه جویی در هزینه و زمان
  • پیدا کردن بهترین متخصصین بنایی در نزدیکی خودتان
  • امکان دیدن نمونه کارهای قبلی متخصصین بنایی
  • امکان دیدن نظرات کارفرمایان قبلی درباره استاد کار مورد نظر
  • امکان استفاده از خدمات پشتیبانی آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، گچ کار استخدام کنید؟

اگر قصد استخدام گچ کار از طریق آب و خاک سازان را دارید، می توانید از طریق سامانه ثبت درخواست سایت و پاسخ دادن به چند سوال، به راحتی درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان آب و خاک سازان پس از بررسی درخواست تان، بهترین متخصصین بنایی و گچ کاران حرفه ای را به شما معرفی می کنند.

 

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمد لطفی،شیراز