داربست چیست؟

داربست به تجهیزاتی گفته می شود که به منظور تسهیل نمودن کار در ارتفاعات به طور موقت در محل پروژه نصب می شوند. مثلا در برج ها و ساختمان های چند طبقه برای انجام کارهای نما در طبقات بالاتر نیاز به نصب داربست ساختمانی می باشد. بسیار مهم است که در نصب داربست های ساختمانی همه‌ نکات ایمنی کاملا رعایت شوند، زیرا در غیر این صورت برای کارگران و عابران پیاده بسیار خطرناک خواهد بود.

معرفی انواع داربست

داربست ها انواع مختلفی دارند. داربست چوبی، داربست خرپا، داربست فلزی، داربست اسکلتی، داربست معلق، داربست بازویی، داربست دوطرفه و همچنین داربست صنعتی از جمله داربست های مورد استفاده در صنایع می باشند. داربست های فلزی امروزه به طور گسترده تری نسبت سایر داربست ها در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که محکم تر، ایمن تر و با دوام تر از داربست های دیگر هستند.

در چه صورت به نصب داربست نیاز داریم؟

به طور کلی نصب داربست برای کار در ارتفاع بیش از دو متر یک امر ضروری می باشد. بنابراین موارد زیادی وجود دارند که نیاز به کار در ارتفاع داشته باشید. کار در ارتفاع و استفاده از داربست به ویژه در صنعت ساختمان که یک مسئله‌ رایج و بسیار ضروری است. به عنوان مثال سنگ کاری نمای ساختمان، نورپردازی نمای ساختمان، شستشوی نما، پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما و همچنین نصب بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی از جمله مواردی هستند برای اجرای آن ها به نصب داربست نیاز خواهید داشت.

چگونه یک استادکار خوب برای نصب داربست پیدا کنیم؟

داربست بندی یک کار بسیار فنی و تخصصی است که باید به دست یک استادکار ماهر و آگاه انجام گیرد. یعنی کسی که انواع داربست ها و شرایط عملکرد آن ها را به خوبی بداند و در این زمینه به طور کامل آموزش دیده باشد. به راحتی می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، شرکت های عمرانی متعددی را پیدا کنید که خدمات نصب و اجرای داربست را نیز ارائه می کنند. از طریق سایت آب و خاک سازان نیز می توانید حرفه ای ترین و بهترین استاد کارهای نصب داربست در نزدیکترین فاصله به محل پروژه خود را بیابید.

درباره مسائل زیر با استادکار نصب داربست خود صحبت کنید

پیش از اجرای داربست لازم است که درباره مواردی از جمله هزینه های حمل، نصب و جمع نمودن داربست، نحوه پرداخت اجاره، مدت زمان کرایه‌ داربست، مدت زمانی که اجرای داربست طول می کشد، زمان های مقرر جهت بازدید از عملکرد اربست و همچنین شرایط ضمانت اجرای کار با یکدیگر صحبت کنید. بهتر است که درباره شرایط فسخ قرارداد، کلیه‌ی تعهدات شما به پیمانکار و همچنین کلیه‌ تعهدات پیمانکار نسبت به خودتان به توافق برسید و همه‌ توافقات خود را در یک قرارداد قانونی مکتوب کنید. به عنوان مثل تعیین کنید که پیمانکار موظف به محکم نمودن داربست به ساختمان در فاصله های ده متر به ده متر می باشد و یا شما به کارفرما تعهد می دهید که مکانی برای استراحت و خوردن غذا در اختیار اکیپ نصب داربست قرار دهید.

چند نکته‌ی مهم درباره نصب داربست که بهتر است بدانید

خطراتی مثل سقوط افراد و اشیا از ارتفاع، برخورد سر با اشیاء و همچنین خطر برق گرفتگی در داربست های فلزی از جمله خطرات رایج در هنگام استفاده از داربست می باشند که طبیعتا با رعایت نمودن نکات ایمنی و استانداردهای نصب می توان ایمنی از این خطرات را تا حد زیادی افزایش داد.

روغن کاری منظم بست ها، بازدید های منظم و بازرسی دوره ای مثلا هفته ای یک بار از صحت و عملکرد داربست را هرگز دست کم نگیرید. بازدید های دوره ای و همچنین بازدید دقیق پس شرایط خاصی نظیر طوفان یا زلزله بسیار ضرورت دارد و می تواند از وقوع حوادث بسیار خطرناک جلوگیری کند.

علاوه بر این استفاده‌ درست از کمربندهای ایمنی، کلاه های ایمنی و یراق ایمنی برای کار در ارتفاع بسیار ضروری است و باید به رعایت نمودن این نکات نیز توجه کنید.

یک استادکار نصب داربست چه خدماتی ارائه می دهد؟

استادکار نصب داربست در واقع فرد آموزش دیده ای ست که شناخت کاملی از انواع داربست و سایر تجهیزات وابسته به آن نظیر لوله ها، بست ها و رابطه ها دارد. برندهای معتبر و جنس های مرغوب را می شناسد. تمامی اصول نصب و شرایط استفاده از تجهیزات و  موارد منع استفاده از آن ها را می داند و همه استانداردها را رعایت می کند. در نتیجه قادر است که فرآیند برپا کردن و نصب داربست، بازرسی دوره ای از داربست، تعمیرات داربست و همچنین جمع نمودن داربست را به درستی و بدون هیچ خسارتی انجام دهد.

استخدام آنلاین استادکار نصب داربست از طریق آب و خاک سازان چه مزیت هایی دارد؟

از آنجایی که حرفه ای بودن متخصصین نصب داربست، رابطه‌ مستقیمی با تامین ایمنی کارگرها و پروژه دارد، استخدام استادکار نصب داربست از طریق سایت آب و خاک سازان یک امتیاز مثبت برایتان به حساب می آید. چرا که می توانید صد در صد از حرفه ای بودن شرکت های فعال در این سایت مطمئن باشید. علاوه بر این استخدام آنلاین استادکار از سایت آب و خاک سازان مزایای زیر را دارد:

  • پیدا کردن یک استادکار ماهر و با تجربه در کمترین زمان
  • نصب داربست با کمترین هزینه به دلیل فضای رقابتی موجود در سایت آب و خاک سازان
  • صرفه جویی در زمان به دلیل استفاده از خدمات آنلاین
  • استفاده از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان یک استادکار نصب داربست استخدام کنیم؟

به منظور استخدام استادکار نصب داربست از طریق سایت آب و خاک سازان کافی ست که با پاسخ دادن به چند سوال در سامانه ثبت درخواست این سایت، درخواستتان را ثبت کنید و منتظر باشید تا کارشناسان آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی کرده و با توجه به نیازتان بهترین متخصصین نصب داربست را به شما معرفی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید