کفپوش چیست؟

در این مقاله همه چیز درباره نصب کفپوش را خواهید دانست. منظور از کفپوش در واقع همان پوششی است که در کف ساختمان ها از آن استفاده می شود. استفاده از کفپوش مناسب نه تنها جنبه زیبایی دارد، بلکه از نظر عملکرد نیز حائز اهمیت می باشد. به این معنی که در مکان های مختلف با توجه به عوامل مختلفی نظیر کاربری های مختلف ساختمان، میزان و نوع رفت و آمد، میزان رطوبت و میزان سروصدا باید یکی از انواع کفپوش را انتخاب کنیم که برای آن مکان مناسب باشد. کفپوش ها عناصر مهمی در دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. امروزه انواع مدل کفپوش با متریال های مختلف و برای سلیقه های مختلف تولید می شوند. در ادامه انواع کفپوش ها را به شما معرفی می کنیم.

معرفی انواع کفپوش

همانطور اشاره کردیم کفپوش ها انواع مختلفی دارند. انواع کفپوش سرامیکی، کفپوش موزاییکی، کفپوش سنگی، کفپوش چوبی یا پارکت، کفپوش بامبو، کفپوش لمینت یا همان پارکت لمینت، کفپوش پی وی سی، کفپوش اپوکسی، کفپوش  بتنی، کفپوش گرانولی، کفپوش پلی اورتان و همچنین کفپوش های سه بعدی از جمله انواع مختلف کفپوش ها هستند که هر یک در طرح ها و مدل های متنوعی ساخته شده و قابلیت ها و نقاط ضعف و قوت خود را دارند. امروزه در ساختمان ها استفاده از انواع کفپوش چوبی، پارکت لمینت و کفپوش پی وی سی بیشترین کاربرد را دارد. در انتخاب کفپوش بهتر است که به مقاومت آن در مقابل وزن، ضربه، رطوبت و حریق توجه کنید و با توجه به فضای مورد نظر، کفپوشی را انتخاب کنید که قابلیت های مناسب برای آن فضا را داشته باشد.

نصب کفپوش چه مزیت هایی دارد؟

استفاده از کفپوش در ساختمان مزیت های زیادی دارد. زیبایی بصری را شاید بتوان مهم ترین مزیت استفاده از کفپوش دانست. علاوه بر این بسیاری از این کفپوش ها نوعی عایق صوتی و عایق حرارتی هستند که از این نظر نیز استفاده از آن ها توصیه می شود. چرا که تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی دارند.

چگونه یک نصاب کفپوش پیدا کنیم؟

نصب کفپوش توسط متخصصین دکوراسیون داخلی ارائه می شود. اغلب با مراجعه به یک دفتر معماری که کار طراحی و اجرا انجام دهد می توانید یکی از انواع کفپوش ها را انتخاب کرده و سفارش دهید. با کمی جست و جو در اینترنت نیز می توانید شرکت های زیادی را پیدا کنید که این خدمات را به صورت آنلاین ارائه می دهند. بسیاری از این شرکت ها در سایت آب و خاک سازان نیز فعالیت دارند و می توانید از این طریق بهترین ها را پیدا کنید.

سوالاتی که بهتر است از متخصصین دکوراسیون داخلی و نصاب کفپوش خود بپرسید:

توصیه می کنیم که پیش از انتخاب کفپوش، با متخصصین دکوراسیون داخلی در این باره صحبت کنید که چه متریالی و چه طرحی برای فضای مورد نظر شما مناسب می باشد؟ از او بپرسید که نصب کدام یک از کفپوش ها با توجه به وجود کفپوش فعلی نیاز به زیرسازی دارند؟ همچنین با توجه به شرایط و متراژ فضای مورد نظر، قیمت کفپوش های مختلف را برآورد کنید. بهتر است که پیش از شروع به نصب کفپوش سوالات خود را درباره‌ قیمت کفپوش، هزینه نصب کفپوش، زمان لازم برای نصب و همچنین نحوه پرداخت هزینه بپرسید و درباره همه چیز پیش از شروع کار به توافق برسید.

هزینه نصب کفپوش چقدر است؟

عوامل متعددی بر روی هزینه نصب کفپوش تاثیر دارند که در ادامه به برخی از مهم ترین عوامل اشاره می کنیم. به عنوان مثال کیفیت و درجه‌ مرغوبیت کفپوش، متراژ فضای مورد نظر، نیاز به زیرسازی در صورت وجود ناهمواری در فضا، نیاز به جدا نمودن کفپوش قبلی و آماده سازی فضا و همچنین نیاز به زیرسازی و عایق بندی در صورت وجود سیستم گرمایش از کف از جمله عواملی هستند که بر روی قیمت نهایی تاثیر دارند. در سایت آب و خاک سازان نیز می توانید لیست قیمت انواع کفپوش و مصالح مورد نیاز دیگر را مشاهده کنید.

چند نکته‌ مهم درباره نصب کفپوش که باید بدانید.

نکته‌ اول اینکه روش های مختلفی برای نصب کفپوش ها وجود دارد. از جمله روش های نصب آجری، نصب مورب و نصب خشتی برای تایل های مستطیلی و همچنین  نصب لوزی و نصب شطرنجی برای تایل های مربعی. بهتر است که قبل از شروع نصب روش مورد نظرتان را به نصاب کفپوش بگویید.
توجه به روش مراقبت و تمیز نمودن کفپوش با توجه به نوع آن نیز یکی دیگر از نکات مهمی ست که بهتر است درباره آن تحقیق کنید. می توانید از نصاب کفپوش خود نیز در این باره سوال بپرسید و از تجربه‌اش استفاده کنید.

مزیت های استخدام آنلاین نصاب کفپوش از طریق سایت  آب و خاک سازان

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم می توانید به صورت آنلاین نیز اقدام به سفارش کفپوش کرده و یک نصاب کفپوش استخدام کنید. اگر این کار را از طریق سایت آب و خاک سازان انجام دهید، از مزایایی بهره مند خواهید شد که در ادامه اشاره می کنیم:

  • پیدا کردن مجرب ترین متخصص های نصب کفپوش در کمترین زمان
  • دیدن نمونه کارهای اجرایی متخصصین به صورت غیرحضوری
  • نصب کفپوش با کمترین هزینه به دلیل فضای رقابتی متخصصین در سایت آب و خاک سازان
  • برخورداری از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان برای استخدام نصاب کفپوش اقدام کنیم؟

به منظور استخدام یک نصاب کفپوش ماهر و مجرب از طریق سایت آب و خاک سازان، خیلی راحت می توانید از طریق سامانه ثبت درخواست موجود در این سایت اقدام به ثبت درخواست خود نمایید. کارشناسان در آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی نموده و بهترین پیشنهادها را به شما ارائه می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید