پنجره‌ مناسب برای ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟

به دلیل ضرورت وجود پنجره در هر ساختمان، ساخت و نصب پنجره نیز یک امر ضروری در فرآیند ساختمان سازی به حساب می آید. به دلیل پیشرفت روز افزون در صنعت ساختمان، پنجره ها نیز امروزه در مدل های بسیار متنوعی تولید می شوند. مثلا مدل های لولا دار افقی و عمودی، مدل های بازشو کشویی و همچنین بازشو آکاردئونی. علاوه بر این در ساخت پنجره ها از متریال های گوناگونی نیز استفاده می شود. متریال های نظیر چوب، آلومینیوم، آهن، کامپوزیت، پی وی سی و یو پی وی سی که هر یک با توجه به شرایط آب و هوایی و سبک طراحی مورد استفاده قرار می گیرند. آب و خاک سازان در مقاله‌ "بررسی انواع مختلف درب ها و پنجره هانیز به این موضوع پرداخته است.

در چه صورت به یک نصاب پنجره نیاز داریم؟

بدون شک اگر یک بنای در حال ساخت دارید و یا به فکر بازسازی یک بنای قدیمی هستید، نصب در و پنجره یکی از کارهای ضروری است که دیر یا زود شما را وادار به پیدا کردن یک نصاب درب و پنجره می کند. بسیاری از افراد نیز با انگیزه‌ صرفه جویی در مصرف انرژی، تصمیم می گیرند که پنجره های قدیمی خانه یا محل کارشان را با پنجره های دو جداره تعویض کنند. گاهی هم افراد زیادی به دلیل تغییر در سبک طراحی و دکوراسیون، اقدام به عوض نمودن درب ها و پنجره ها متناسب با دیزاین جدید منزل یا محل کارشان می کنند. به هر حال در شرایط مشابه برای ساخت و نصب پنجره به یک نصاب ماهر و با تجربه نیاز خواهید داشت تا این کار را به صورت اصولی و درست برایتان انجام دهد.

درباره چه مسائلی با نصاب پنجره صحبت کنیم؟

هنگامی که پروژه نصب پنجره ها را شروع می کنید، لازم است که درباره‌ جزئیات کار با متخصصین نصب پنجره به توافق برسید و اصطلاحا قرارداد ببندید. توصیه می کنیم که درباره جنس و برند دقیق مصالح و یراق آلات مصرفی مورد استفاده در ساخت و نصب پنجره با او صحبت کنید. به عنوان مثال مشخصات شیشه‌ مورد استفاده در نصب پنجره را به صورت دقیق و با جزئیات در قرارداد بنویسید. همچنین تعداد دقیق پنجره هایی که باید نصب شوند را مشخص کنید.  بهتر است درباره قیمت نهایی بر اساس متراژ و نوع مصالح به کار رفته، مدت زمان لازم برای اجرای کار، نحوه‌ی پرداخت، تعهدات فروشنده و کارفرما به یکدیگر و همچنین دوره‌ی ضمانت اجرای کار ساخت و نصب پنجره با یکدیگر به توافق برسید.

هزینه ساخت و نصب پنجره چقدر است؟

هزینه ساخت و نصب پنجره به عوامل زیادی بستگی دارد. جنس و برند پنجره ای که استفاده می کنید، جنس و برند یراق آلات و شیشه های پنجره، ابعاد قاب پنجره، تعداد پنجره هایی که قرار است نصب شوند، نیاز به خارج نمودن پنجره های قبلی، نیاز به تخریب و یا بنایی و همچنین هزینه حمل و نقل پنجره ها از محل ساخت تا محل نصب همگی تاثیر زیادی بر روی قیمت نهایی ساخت و نصب پنجره دارند. در سایت آب و خاک سازان لیست قیمت مصالح و یراق آلات مورد نیاز در این زمینه برای راهنمایی بیشتر قرار داده شده است.

چند نکته مهم درباره ساخت و نصب پنجره

توصیه می کنیم که حواستان را در اندازه گیری دقیق ابعاد پنجره جمع کنید. حتی اگر این کار توسط اندازه‌گیر انجام شود. بهتر است که اندازه گیری های لازم برای ساخت و نصب پنجره با مترهای لیزری انجام شود. زیرا دقت اندازه گیری در ساخت پنجره بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر این به جهت بازشوهای پنجره دقت کنید. اگر این مسئله برایتان اهمیت دارد، توصیه می کنیم که حتما این موضوع را به نصاب پنجره تاکید کنید. همچنین اگر از پنجره های اسلایدی استفاده نمی کنید، به عواملی مثل وجود سقف کاذب که ممکن است مانع از باز شدن پنجره رو به داخل باشد نیز توجه کنید تا بعد از نصب پنجره با مشکل رو به رو نشوید.

خدماتی که نصاب درب و پنجره ارائه می دهد شامل چه مواردی است؟

بازدید از محل پروژه و اندازه گیری دقیق ابعاد پنجره ها، ساخت و نصب پنجره، تعمیر هر یک از بخش های پنجره در صورت نیاز، رگلاژ نمودن پنجره و همچنین تعویض پنجره در صورت نیاز از جمله خدماتی هستند که توسط نصاب پنجره ارائه می شود.

استخدام آنلاین نصاب پنجره از طریق سایت آب و خاک سازان چه مزیت هایی دارد؟

حتما می دانید که از طریق سایت آب و خاک سازان نیز می توانید به بهترین متخصصین نصب پنجره دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید بهترین متخصصین را در نزدیک ترین فاصله به محل زندگی خود پیدا کنید. علاوه برا این استخدام آنلاین نصاب پنجره از این سایت مزیت های زیر را نیز دارد:

  • پیدا کردن مجرب ترین متخصصین در زمینه ساخت و نصب پنجره بدون دردسر
  • امکان دیدن نمونه کارهای اجرایی متخصصین در کمترین زمان
  • صرفه جویی در زمان و انرژی برای ساخت و نصب پنجره
  • استفاده از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان برای استخدام نصاب پنجره اقدام کنیم؟

می توانید از طریق سامانه ثبت درخواست سایت آب و خاک سازان، با پاسخ دادن به چند سوال اقدام به ثبت درخواست خود نمایید. سپس کارشناسان آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی می کنند و با توجه به نیازتان بهترین متخصصین را به شما معرفی می کنند.

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز