نصب کاشی و کاربردهای آن

نصب کاشی یکی از مصالح بسیار مهم و کاربردی در ساختمان سازی هستند که اغلب به عنوان کفپوش و دیوارپوش در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. کاشی کاری و سرامیک کاری مزیت هایی دارند که آن ها را محبوب کرده است. مثلا سازگاری با طبیعت، ماندگاری بالا، نصب سریع و آسان، امکان نصب بر روی سطوح مختلف، امکان نظافت و شستشوی آسان، تنوع بسیار زیاد و قیمت مناسب از جمله مزیت های نصب کاشی و سرامیک به حساب می آیند. همچنین تنوع بسیار زیاد و طرح های مختلف کاشی و سرامیک موجب استفاده از آن ها در سبک های مختلف طراحی و دکوراسیون داخلی شده است. نصب اصولی کاشی و سرامیک و همچنین توجه به ظرافت و زیبایی در کاشی کاری و سرامیک کاری بسیار مهم می باشد. به همین دلیل توصیه می شود که حتما این کار توسط یک کاشی کار و سرامیک حرفه ای انجام شود. خدمات کاشی کاری در تهران و شهرهای دیگر به وفور  انجام می شود اما پیدا کردن یک کاشی کار و سرامیک کار حرفه ای ممکن است کمی سخت به نظر برسد. در ادامه قصد داریم تا بهترین روش برای پیدا کردن یک کاشی کار خوب را به شما نشان دهیم.

مطلب پیشنهادی: کاشی و سرامیک، المان های زیبایی بخش ساختمان

در چه صورت به یک کاشی کار نیاز دارید؟

توجه داشته باشید که کاشی کاری علی رغم نصب آسان، نیاز به یک استادکار ماهر و با تجربه دارد تا نصب کاشی را به درستی و با دقت و ظرافت انجام دهد. کاشی کاری ساختمان اغلب شامل کاشی کاری کف خانه، کاشی کاری آشپزخانه و کاشی کاری سرویس بهداشی است که باید توسط متخصصین کاشیکاری انجام شود. همچنین سرامیک کاری ساختمان شامل سرامیک کاری کف آشپزخانه، سرامیک کاری کف سالن، سرامیک کاری کف حیاط، سرامیک کاری دیوار حیاط و سرامیک کاری استخر از جمله کاربردهای سرامیک هستند که برای اجرای آن ها نیاز به متخصصین سرامیک کاری دارید.کاشی کارها و سرامیک کارها اغلب برای نصب کاشی و سرامیک به عنوان کفپوش و دیوارپوش پس از اتمام ساخت یک بنا و یا در هنگام بازسازی ساختمان مورد نیاز می باشند. همچنین ممکن است به هر دلیلی کاشی ها و سرامیک های نصب شده دچار شکستگی شده، لق شوند و یا آسیب ببینند، در چنین شرایطی نیز به منظور تعمیر و نصب مجدد کاشی و سرامیک در جای مورد نظر نیاز به متخصصین ماهر و با تجربه دارید.

چگونه یک کاشی کار خوب پیدا کنید؟

 بسیاری از متخصصین بنایی و کاشی کارها و سرامیک کارهای حرفه ای و با تجربه نیز در این سایت فعالیت می کنند. می توانید خیلی راحت از طریق آب و خاک سازان اقدام به استخدام آنها کرده و از خدمات پشتیبانی سایت نیز بهره مند شوید.

سوالاتی که باید از متخصصین نصب کاشی خود بپرسید.

وقتی قرار است که یک پروژه کاشی کاری یا سرامیک کاری را شروع کنید، بهتر است که درباره هزینه نصب کاشی و سرامیک و نحوه پرداخت، مدت زمانی که انجام کاشی کاری یا سرامیک کاری طول می کشد، ضمانت اجرای کار در زمان مشخص و همچنین ضمانت کیفیت اجرا با کاشی کار خود صحبت کنید. توجه کنید که درباره جزئیات کار و تعهداتی که نسبت به یکدیگر دارید به توافق برسید و همه‌ توافقات فی مابین خود را ثبت کنید. به منظور اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از چک لیست های عملیات اجرای کاشی کاری و سرامیک کاری که در آب و خاک سازان قرار داده شده استفاده کنید.

هزینه نصب کاشی چگونه محاسبه می شود؟

معمولا رایج است که قیمت کاشی کاری بر اساس متر مربع محاسبه می شود. اما علاوه بر متراژ، عوامل دیگری نیز بر روی هزینه نصب کاشی اثر دارند. به عنوان مثال اگر کاشی درجه یک و مرغوب تری بخرید، هزینه کاشی کاری نیز به همان نسبت برایتان گران تر تمام می شود. علاوه بر این قیمت مصالح در شهرهای مختلف متفاوت است و این امر می تواند بر روی هزینه کاشی کاری موثر باشد. همچنین در بسیاری از مواقع به دلایلی مثل تخریب، نصب کاشی نیاز به زیرسازی دارد که در اینصورت نیز نرخ اجرای کاشی برایتان بیشتر تمام می شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به لیست قیمت انواع کاشی که در سایت آب و خاک سازان قرار داده شده مراجعه کنید.

به این نکات در هنگام نصب کاشی دقت کنید.

یک نکته بسیار مهم در اجرای کاشی این است که در انتخاب طرح و ابعادش توجه زیادی کنید. زیرا تاثیر بسیار زیادی بر روی طراحی فضای مورد نظرتان دارند و به راحتی نمی توانید آن ها را تغییر دهید. مثلا طراحی مدرن نیازمند کاشی کاری مدرن است که به این امر باید در هنگام خرید کاشی دقت کنید. در نتیجه توصیه می شود که با یک دیزاینر و طراح با تجربه مشورت کرده و در این زمینه تحقیق کنید. برای این منظور نیز می توانید از مقالات موجود در بخش مطالب سایت آب و خاک سازان استفاده نمایید. علاوه بر این توصیه می شود که در انجام کارهای مقدماتی کاشی کاری از جمله برش دقیق آن ها و همچنین اندازه گیری های صحیح دقت کنید. درست است که یک استادکار ماهر به همه‌ این ظرافت کاری ها توجه می کند اما بهتر است که خودتان نیز حواستان را جمع کنید.

استخدام آنلاین متخصصین نصب کاشی از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

مهم ترین مزیت استخدام آنلاین متخصصین بنایی از طریق سایت آب و خاک سازان در واقع پیدا کردن یک استادکار با تجربه در نزدیکی خودتان و با مناسب ترین هزینه است. علاوه بر این با استخدام متخصص نصب کاشی از طریق آب و خاک سازان از مزیت های زیر نیز بهره مند خواهید شد:

  • استفاده از خدمات آنلاین سایت
  • پیدا نمودن کاشی کارهای حرفه ای در نزدیکی خودتان
  • امکان دیدن تصاویر نمونه کارهای اجرا شده‌ قبلی توسط استادکار مورد نظر
  • امکان دیدن نظرات کارفرماهای قبلی نسبت به استادکار مورد نظر
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • امکان استفاده از خدمات پشتیبانی آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان استادکار نصب کاشی استخدام کنیم؟

به منظور استخدام متخصصین بنایی از طریق این سایت فقط کافیست که سری به سامانه ثبت درخواست آب و خاک سازان بزنید و پس از پاسخ دادن به چند سوال، درخواست خود را ثبت کنید. در نهایت منتظر باشید تا کارشناسان سایت آب و خاک سازان درخواست تان را بررسی نمایند و  بهترین متخصصین بنایی را به شما معرفی کنند.

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شیراز