بازسازی آپارتمان در شیراز

بازسازی آپارتمان در شیراز
به جای عوض کردن اپارتمان و دردسر ها و هزینه ها چرا آن را باسازی نکنیم؟

مراحل بازسازی آپارتمان

 

بازسازی اپارتمان

بازسازی بخش های مختلف دکوراسیون آپارتمان می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر حال و هوای آن بگذارد و انرژی زیادی به قسمت های مختلف آپارتمان بدهد. گاها با ایجاد یک تغییر کوچک، به عنوان مثال با تغییر رنگ یک دیوار و یا تعویض روکش مبلمان نشیمن می توان تغییر و تحولی بزرگ در فضای داخلی آپارتمان ایجاد کرد.

فنون دکوراسیونی زیادی وجود دارند که می توانند به داشتن آپارتمانی با حس و حال جدید کمک کنند، گاهی این فنون بسیار کوچک و جزئی و گاهی با تغییراتی وسیع تر و  بزرگتر در ابعاد همراهند که در این صورت به آنها بازسازی آپارتمان گفته می شود.

 

پیش از انجام مراحل بازسازی آپارتمان و تعمیرات مربوطه نیاز است پاسخ برخی سوالات مشخص شوند. این سوالات می توانند سوالی از این قبیل:

  1. می خواهیم کدام فضاهای آپارتمان را مورد بازسازی قرار دهیم؟
  2. هزینه کردن برای بازسازی و نوسازی آپارتمان تا چه مقدار برای ما مقدور است؟
  3. فضای بازسازی شده به چه منظور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و چه کاربری خواهد داشت؟
  4. کدام سبک دکوراسیون آپارتمان را در بازسازی انتخاب کرده ایم؟
  5. میزان اهمیت طراحی برای ما چقدر است؟
  6. در بازسازی بخش های تعیین شده آپارتمان چه نوع متریال و مصالحی مورد پسند ماست؟
  7. تکلیف چیدمان آپارتمان بعد از بازسازی چه خواهد شد و ترجیح ما استفاده از کدام وسایل و لوازم خانگی است؟

باشند. پس از یافتن پاسخ این سوالات برای شروع بازسازی بهتر است اولویت بندی به شرح زیر صورت پذیرد:

الویت اول : بازسازی آشپزخانه

الویت دوم: بازسازی سرویس بهداشتی

الویت سوم: بازسازی نشیمن و سالن پذیرایی

الویت چهارم: بازسازی اتاق ها

 

بازسازی اپارتمان

هزینه بازسازی آپارتمان

 

قیمت بازسازی آپارتمان در بیشتر سایت ها و ژورنال های مربوطه بر اساس مترمربع گزارش می شود و کمینه و بیشینه ای برای آن در نظر گرفته می گردد. اما باید توجه داشته که تعیین هزینه بازسازی به صورت متر مربعی با گستره بزرگی مواجه می باشد. چرا که میزان و کیفیت مواد و متریال به کار رفته، میزان تغییرات و سطح انجام کار در این موارد بسیار تاثیرگذار است. تعیین متوسط هزینه برآورد شده برای دستمزد نیروی انسانی مشغول در پروسه بازسازی نیز با نوسانات بسیاری می تواند همراه باشد.

همچنین به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که در بازسازی به خصوص آپارتمان های قدیمی بایستی حواستان به واحدهای بالا، پایین و طرفین باشد تا در هنگام بازسازی هیچ گونه آسیبی به آنها وارد نشود.

بازسازی می تواند تا حدی حرفه ای انجام پذیرد که تنوع و تازگی ایجاد شده در آن بالاتر و بیشتر از خرید یک آپارتمان شیکتر و نوساز باشد. توصیه می شود در صورت نداشتن تجربه کافی و در مورد بازسازی های عمیق از خدمات یک شرکت بازسازی آپارتمان استفاده کنید تا نتیجه ای ایده آل حاصل گردد.

 

بازسازی اپارتمان در شیراز

بازسازی آپارتمان کوچک

 

بازسازی آپارتمانهای کوچک شیوه ای مناسب و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه جهت کارایی بیشتر و افزایش فضای مورد استفاده در آپارتمان می باشد. برخی از مواقع، چیدمان و طراحی داخلی یک آپارتمان کوچک طوری است که فضای داخلی آن را کوچک تر از آنچه که هست نشان می دهد. در ادامه تلاش می کنیم نکاتی در مورد بازسازی های کوچک را یاد آور شده و  بر اطلاعات تان در این باره بیافزاییم.

طراحی داخلی و نوع چیدمان وسایل در آپارتمان یکی از کلیدی ترین نکات در بازسازی های کوچک است. در مورد نوع چیدمان آپارتمان خود حتما با یک مشاور یا طراحی که سبک کار او را می پسندید مشورت نمایید چرا که در صورت خرید گران قیمت ترین وسایل خانه و مرغوب ترین متریال ها برای بازسازی تا زمانی که این وسایل و نوع طراحی و دکوراسیون با هم هماهنگ نباشند و سبک خاصی نداشته باشند هزینه صرف شده اتلاف و طراحی آپارتمان چنگی به دل نخواهد زد.

 

بازسازی آپارتمانهای کوچک

 

به عنوان مثال در چیدمان سالن پذیرایی آپارتمانی با تم سفید قرار دادن یک کاناپه رنگی بسیار شیک و حرفه ای جلوه خواهد کرد اما تصور کنید در آپارتمانی کوچک با دیوارهای به رنگ فیروزه ای مبلمانی سلطنتی و با رنگ تیره قرار داده شود!

شاید رنگ زده شده به دیوارها از نوع بهترین رنگ و مبلمان تهیه شده گران قیمت ترین مبلمان یک مغازه لوکس در بالای شهر باشد اما آنچه در آپارتمان شما دیده خواهد شد چیزی نخواهد بود جز یک فضای دلگیر و ناموزون که ارزش مواد و وسایل گران قیمت آن نیز به چشم نخواهد آمد.

 

بازسازی داخلی آپارتمان

 

در بازسازی داخلی آپارتمان رنگ آمیزی دیوارها و سقف آپارتمان به خصوص آپارتمان های کوچک نقش بسیار مهم و اساسی می تواند در بازسازی اصولی آن ایفا نماید. در این مرحله بایستی دقت داشته باشید که برای پوشش دیوارها و سقف آپارتمان خود کدام رنگ و طراحی را می پسندید. ایرانیان اغلب طرح های با رنگ سفید را بر سایر رنگ ها ترجیح می دهند چرا که رنگ سفید در عین سادگی می تواند زیبایی بی نظیری به آپارتمان شما ببخشد.

درست است که انتخاب رنگ بازسازی داخلی آپارتمان موضوعی کاملا سلیقه ای و مطابق با نظر و خواست صاحب آپارتمان انجام می پذیرد اما در انتخاب رنگ علاوه بر مورد پسند بودن آن بایستی روی تناسب رنگ با اندازه و وسایل آپارتمان نیز دقت کرد. معمولا در بازسازی های کوچک برای دلبازتر کردن و بزرگتر به نظر رسیدن آپارتمان بهتر است از رنگ های روشن و به خصوص رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارها و سقف آپارتمان استفاده شود.

 

نوسازی ساختمان

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

بازسازی آپارتمان قدیمی و یا حتی آپارتمان هایی که عمر زیادی ندارند می تواند شامل مواردی چون تعویض کابینت آشپزخانه، تغییر دکوراسیون داخلی، ایجاد تغییرات در تیغه بندی، تعویض کفپوش آپارتمان، رنگ آمیزی دیوارها و یا نصب کاغذ دیواری روی آنها، تعمیرات حمام و سرویس بهداشتی، بازسازی تاسیسات لوله کشی، تعویض یا ایجاد تغییرات در درب و پنجره های آپارتمان، تعمیر یا تعویض سیستم گرمایش و سرمایش و … باشد.

امروزه بازسازی آپارتمان ها نیاز افراد خانواده را بدون احتیاج به تغییر محل و به صرفه از نظر اقتصادی فراهم می کند و از این رو اهمیت و محبوبیت ویژه ای در میان اقشار مختلف  مردم دارد.

 

بازسازی آپارتمانهای قدیمی

 

در بازسازی آپارتمانهای قدیمی و کوچک به نورپردازی در بازسازی داخلی آپارتمان توجه ویژه ای داشته باشید، بدین منظور می توانید از نورهای مصنوعی بیشتری در فضای داخلی استفاده کنید. همچنین انتخاب فرش های بزرگ در طراحی دکوراسیون آپارتمان های کوچک گزینه مناسبی محسوب نمی گردد، پس بهتر است موکت های بدون طرح با رنگ های خنثی و فرش های کوچک در طراحی استفاده شود تا فضای آپارتمان کوچک و دلگیر جلوه نکند.

در مورد آپارتمان های با متراژ کم و سقف کوتاه استفاده از پرده هایی که رنگ خنثی و طرحی ساده داشته باشند توصیه می شود

 

بازسازی اپارتمان

شرکت بازسازی آپارتمان

 

تصمیم گیری در مورد نوع پوشش دیوارهای آپارتمان و اجرای آن جزو گزینه های بازسازی داخلی آپارتمان قرار می گیرد. در نظر گرفتن تناسب با فضای داخلی آپارتمان، مطالعه و تحقیق و مشورت با کارشناسان و طراحان داخلی می تواند در انتخاب بهترین گزینه برای پوشش دیوارهای آپارتمان بسیار موثر باشد. البته ذکر این نکته که پیش از انتخاب و اجرای هر طرحی در محل مدنظر  بایستی نمونه کارهای قبلی نصب شده آن را مشاهده و سپس در اجرا و نصب  آن تصمیم گیری کرد ضروری می باشد.

 

نوسازی آپارتمان

 

در نوسازی آپارتمان جهت بازسازی حمام و سرویس بهداشتی آپارتمان، در صورت تشخیص معیوب بودن شیرآلات و تاسیسات سرویس توسط کارشناسان بازرسی بایستی نسبت به تعویض آنها قبل از هر اقدامی در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی آپارتمان اقدام کرد. به عبارتی در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی بهتر است امور بازسازی را به صورت اولویت بندی شده انجام داد.

متداول ترین مراحل و اولویت بندی برای بازسازی سرویس بهداشتی می تواند به صورت عایق بندی دیوارها و کف حمام و سرویس، تعمیر و تعویض تاسیسات و لوله کشی، تعویض و نوسازی کفپوش و شیرآلات باشد.

نکته قابل توجه نوسازی آپارتمان اینست که در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی آپارتمان این است که با هزینه هایی کمتر و ایده هایی خلاقانه می توان فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی را بسیار شیک و فکر شده طراحی کرد؛ به عنوان مثال برای زیبایی تمام و ایجاد تنوع در حمام و سرویس بهداشتی می توان در طراحی دکوراسیون آن از یک گلدان طبیعی زیبا در آن استفاده کرد.

 

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

بازسازی آپارتمان قدیمی و یا حتی آپارتمان هایی که عمر زیادی ندارند می تواند شامل مواردی چون تعویض کابینت آشپزخانه، تغییر دکوراسیون داخلی، ایجاد تغییرات در تیغه بندی، تعویض کفپوش آپارتمان، رنگ آمیزی دیوارها و یا نصب کاغذ دیواری روی آنها، تعمیرات حمام و سرویس بهداشتی، بازسازی تاسیسات لوله کشی، تعویض یا ایجاد تغییرات در درب و پنجره های آپارتمان، تعمیر یا تعویض سیستم گرمایش و سرمایش و … باشد.

امروزه بازسازی آپارتمان ها نیاز افراد خانواده را بدون احتیاج به تغییر محل و به صرفه از نظر اقتصادی فراهم می کند و از این رو اهمیت و محبوبیت ویژه ای در میان اقشار مختلف  مردم دارد.

 

نوسازی اپارتمان

تحریریه اب و خاک سازان_ محمد حسین لطفی

 

شرکت مهندسی معماری آب و خاک سازان با تجربه چندین ساله در زمینه بازسازی ساختمان  آماده ارائه خدمات به شهر شیراز میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه بازسازی ساختمان با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس : 09177110025
با تشکر
مدیریت آب و خاک سازان.

مهندس لطفی